|
|
کدخبر: ۱۴۷۰۴۵

مدیرعامل متروی تهران:

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت مترو از تعهد این شرکت برای ساخت و تحویل ۳۰ کیلومتر خط مترو برای سال ۹۳ به شرط تامین اعتبارات خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، هابیل درویشی امروز دوشنبه در آخرین جلسه کاری با مدیران این شرکت اظهار داشت: بدون هیچ تردیدی اتمام پروژه بزرگ شهری سال(بخش جنوبی خط ۳ مترو) جز با عنایت الهی، همت جهادی و ایثار میسر و ممکن نمی شد.

وی افزود: در ۳ سال مسئولیتم در شرکت مترو تهران که با شرایط خاص ناشی از فشارهای اقتصادی دشمنان نظام به کشور قرین بود به اتکای فرهنگ جهادی و ایثار اجازه ندادم کار و تلاش در این شرکت متوقف شود که یکی از مصادیق بارز آن بخش میانی و جنوبی خط ۳ مترو به عنوان پیچیده ترین و سخت ترین پروژه مترو تهران است که در آینده نزدیک به عنوان یک وظیفه از خدمتگذاران مردم در مترو تقدیم شهروندان عزیز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) خاطرنشان کرد: همکارانم در شرکت مترو در این سالهای سخت به معنای واقعی کلمه " می شود " و " می توانیم " را با کار و تلاش شبانه روزی معنای دیگر بخشیدند و بار دیگر ثابت شد که با ایمان و اخلاص می شود تهدیدها را به فرصت شکوفایی، آبادانی و استقلال اقتصادی کشور تبدیل کرد؛ ضمن اینکه باید از پیمانکاران فعال در توسعه مترو به خاطر همسویی با فرهنگ حاکم در این سیستم(مدیریت میدانی و جهادی) تشکر کنیم.

درویشی در ادامه ضمن تشکر از حمایتهای جدی شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران و دولت برای توسعه مترو در سال ۹۳ و سالهای بعد خطاب به همکاران و مدیران این شرکت گفت: این یک فرصت بزرگی برای ما است که با همه توان برای توسعه مترو وارد عمل شویم و در ۳ سال آینده و در صورت تامین اعتبارات موردنیاز برنامه های انجام نشده ناشی از عدم اختصاص بودجه در سالهای اخیر را جبران و فاصله خود را با برنامه جامع به کمترین میزان کاهش دهیم. بر این باوریم که با فضای موجود و همکاری همه بخشها، سال ۹۳ " سال مترو " خواهد بود.

وی افزود: تعهد داریم در سال ۹۳ طبق برنامه و برآورد بودجه ارائه شده، ۳۰ کیلومتر دیگر شامل نیمه شمالی و پایانی خط ۳ و بخش هایی از خط ۶ و خط ۷ را تکمیل و برای بهره برداری تحویل دهیم و اعلام می کنیم که در صورت اختصاص اعتبار و بودجه کافی حتی توان این را داریم که بیشتر از این میزان در سال به شبکه مترو کشور بیفزاییم.

درویشی با اعلام اینکه در ایام تعطیلات، کارگاههای مترو تعطیل نیست، گفت: شرکت مترو مطابق برنامه باید پروژه های خطوط۳،۶ و ۷ و تهران - پرند و تهران - ورامین را پیش ببرد و برای تحقق این مهم نباید حتی یک روز هم تعطیل شود.

مدیرعامل شرکت مترو تاکید کرد: نیمه جنوبی خط ۳ مترو تهران به خاطر عبور از مسیرهای فرسوده شهری به اذعان برخی کارشناسان امر امکان پیشرفت و تحقق نداشت اما با اتمام و آماده سازی آن برای بهره برداری آن هم در کمترین زمان ممکن در تاریخ ساخت مترو در کشور ثابت کردیم که برای هر کار عمرانی و تجهیزاتی سخت تر از این پروژه نیز آمادگی داریم به شرطی که اعتبارات موردنیاز تامین و حمایت های لازم انجام شود.

درویشی این را هم گفت که ساخت و توسعه مترو آن هم در تهران به خاطر بافت و تاسیسات فرسوده شهری به هیچ عنوان قابل قیاس با هیچ پروژه عمرانی نیست و تنها مختص و منحصر به جنس خود است و می طلبد مسئولان ذیربط بیش از پیش خدمتگذاران در این عرصه را حمایت و پشتیبانی کنند.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران این شرکت و در تشریح برنامه های سال ۱۳۹۳ و سه سال آینده توسعه مترو تهران و حومه، برنامه محوری، روحیه مشارکت و همکاری، بکارگیری بهینه امکانات و منابع انسانی را از مقدمات و ملزومات پیشرفت کار برشمرد و گفت: نقشه راه ما در مترو مدیریت جهادی برای رسیدن به اهداف مدنظر مقام معظم رهبری در سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

درویشی خطاب به مدیران شرکت مترو خاطرنشان کرد: تاکید اخیر رهبری معظم انقلاب برای رعایت چارچوبها و مولفه های اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که ایشان قبلاً در این باره رهنمودی نداشته باشند؛ معظم له همواره به طرق گوناگون از سالیان گذشته این را از مسئولان می خواستند و ما از ۳ سال پیش تاکنون به قضاوت آمار و مستندات می توانیم ادعا کنیم در اجرایی کردن اصلاح الگوی مصرف به عنوان یکی از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی، کم نظیر عمل کرده ایم و تلاش می کنیم در آینده در اجرای هر چه شایسته تر مولفه های دیگر این مهم از دیگر بخشها جلوتر باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار