|
|
کدخبر: ۱۴۷۳۲۳

طب سنتی و سبک زندگی سالم /

خبرگزاری تسنیم: گل گاوزبان روح را هم تقویت می کند، در نتیجه موجب تقویت کل بدن می شود. اخلاط سوخته و سودا را از بدن دفع می کند و باعثبهبودی و تقویت سیستم عمومی می شود. درمجموع گل گاوزبان شربتی مفرح و تقویت کننده بدن است.

به گزارش خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، غلامرضا کردافشاری استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: گل گاوزبان یکی از گیاهان دارویی است که مخصوص دل است و قلب، مغز و بدن را تقویت می کند.

به گفته ویکسانی که بی حال، بی حس، و افسرده اند و گل گاوزبان برایشان مفید است چرا که قلب را تقویت می کند و موجب سرحالی و شادابی می شود چرا که ضعف قلب موجب می شود که افراد دچار غم و غصه ها شوند کهگل گاوزبان برای تقویت قلب بسیار مفید است.

این استاد دانشکده طب سنتی ادامه داد:گل گاو زبان روح را هم تقویت می کند در نتیجه موجب تقویت کل بدن می شود. اخلاط سوخته و سودا را از بدن دفع می کند و باعثبهبودی و تقویت سیستم عمومی می شود.

کردافشاری بیان داشت:در منابع طب سنتی شربتی عنوان شده است که برای همه کاربرد دارد و مخصوص فصل بهار است که طرز تهیه آن به این ترتیب است که ۵۰ گرم گل گاوزبان خشک(ساقه و برگ های گل هم در خاصیت مثل خود گل است) + ۲۵ گرم بادرنجبویه(در تقویت دل و دماغ و قلب و کبد و معده و امحا بی نظیر است که چای مخصوص امیرالمومنین بوده است) + چند عرق گیاهی(عرق گل گاو زبان ۸۰ گرم یا عرق بیدمشک ۸۰ گرم + گلاب ۸۰ گرم و اگر هیچ کدام را نداشتند می توانند گلاب را استفاده کنند.) گل گاوزبان و بادرنجبویه را یک شب در مایه عرق ها بخیسانند تا صبح، سپس صاف کنند و با ۲۰۰ گرم قند یا خاکه قند یا شکر معمولی به قوام شربت بیاورند یعنی روی شعله خیلی ملایم آرام آرام حرارت می بیند تا به قوام شربت بیاید.

وی در برنامه خانه محبت عنوان کرد: این شربت را می توانند هر بار با آب یا بهار نارنج مخلوط کنند و هر بار دو قاشق روزی ۵ بار از این شربت استفاده کنند همچنین مصرف این شربت هنگام شب بسیار مفرح است.

این استاد دانشکده طب سنتی خاطرنشان کرد: کسانی که ضعف معده، مشکلات حاد معده و حساسیت معده ندارند می توانند از این شربت استفاده کنند و کسانی که دیابت دارند می توانند با عسل طبیعی به قوام بیاورند و مصرف کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار