|
|
کدخبر: ۱۴۷۳۷۳

خبرگزاری تسنیم: قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی با ۲۸ سنت افزایش به ۱۰۶.۵۲ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از رویترز، با وجود آن که احتمال اختلال در عرضه نفت روسیه به دلیل بحران اوکراین کاهش یافته است، قیمت نفت امروز اندکی افزایش یافت.
قیمت نفت پیشاپیش به دلیل واکنش احتمالی آمریکا و اتحادیه اروپا به نتیجه همه پرسی کریمه افزایش یافته بود. اما وقتی روز دوشنبه مشخص شد که تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه برخی مقامات روسیه و کریمه اعمال شده است و شامل فعالیت های گسترده تجاری نمی شود، قیمت نفت کاهش یافت.
موسسه ای ان زد امروز با انتشار یادداشتی در این باره اعلام کرد: «تحریم های اولیه آمریکا محدود به چند مقام روسی و اوکراینی بود و این موضوع نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه نفت به بازارها را کاهش داد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش یک دلار و ۹۷ سنتی در روز دوشنبه و رسیدن به ۱۰۶ دلار و ۲۴ سنت، امروز ۲۸ سنت افزایش یافت و به ۱۰۶ دلار و ۵۲ سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از کاهش ۸۱ سنتی در جلسه گذشته و رسیدن به ۹۸ دلار و ۸ سنت، امروز ۸ سنت دیگر کاهش یافت و به ۹۸ دلار رسید.
با توجه به کاهش احتمال منجر شدن همه پرسی کریمه به خشونت های گسترده، توجه اصلی بازار نفت معطوف به فزونی عرضه و نگرانی ها در مورد تضعیف چشم انداز تقاضا شد.
تان چی تات، تحلیلگر بازار نفت گفت، قیمت ها همچنین به دلیل ارزیابی ها در مورد افزایش حجم ذخایر نفت تجاری آمریکا در هفته گذشته به میزان بیش از دو میلیون بشکه تضعیف شد.
تونی نونان، تحلیلگر بازار نفت گفت، تفاوت قیمت نفت خام آمریکا و نفت برنت در حال حاضر حدود ۸ تا ۹ دلار است که با توجه به افزایش تقاضا برای بنزین در آمریکا به دلیل فرا رسیدن فصل سفر در این کشور، این رقم می تواند در میان مدت به حدود ۶ دلار کاهش یابد.
انتهای پیام / / ۸۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار