|
|
کدخبر: ۱۴۷۳۹۲

۱۰۰ آمبولانس از ساعت ۱۷ در پایتخت مستقر می شوند

خبرگزاری تسنیم: مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از مصدومان چهارشنبه پایان سال در پایتخت اعلام نداشته است از استقرار ۱۰۰ آمبولانس به همراه ۳۰۰ تکنسین فوریت های پزشکی از ساعت ۱۷ در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از مصدومان چهارشنبه پایان سال در پایتخت وجود نداشته است از استقرار ۱۰۰ آمبولانس به همراه ۳۰۰ تکنسین فوریت های پزشکی از ساعت ۱۷ در پایتخت خبر داد و به تسنیم گفت: ۱۰۰ آمبولانس نیز در ۱۰۰ نقطه حادثه خیز شهر تهران به مناسبت شب چهارشنبه سوری مستقر می شوند که این استقرارها از ساعت ۱۷ آغاز و تا زمانی که صدای ترقه و انفجاری به گوش برسد ادامه خواهد داشت.

براین اساس مرکز مدیریت حوادثو فوریت های پزشکی کشور نیز اعلام کرده است که در سال گذشته حوادثشب چهارشنبه آخر سال بالغ بر یک هزار و ۹۸۷ نفر مصدوم بر جای گذاشت که بیشترین قشر آسیب دیده به گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال اختصاص داشت. براین اساس ۳۵.۵ درصد از مصدومان به گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال اختصاص داشت و فراوانی مصدومان حوادثآتش بازی شب پایانی سال در جنس مذکر حدود ۳.۵ برابر جنس مؤنت بوده است.

بنا بر این گزارش در سال گذشته ترقه، آتش و نارنجک بیشترین حوادثرا ایجاد کرده اند، زخم، پارگی و بریدگی شایع ترین نوع آسیب بوده و سوختگی درجه یک و خراشیدگی و ساییدگی در رتبه های بعدی قرار داشتند که ۴۷.۹ درصد حین بازی با مواد محترقه و ۲۶.۲ در حین عبور به صورت عابر پیاده و یا حین تماشا دچار حادثه شده اند. همچنین بیشترین نواحی آسیب دیده بدن در مصدومان، به ترتیب ۳۸.۳ درصد دست و ۲۳.۷ درصد چشم اختصاص داشته است.

مرکز حوادثو فوریت های پزشکی با یادآوری این که مراسم چهارشنبه پایان سال، هر سال حوادثناگواری را به همراه دارد و منجر به کشته یا مجروح شدن گروهی از نوجوانان و جوانان می شود اعلام کرد خانواده ها در پیشگیری از حوادثنقش مهمی را ایفا می کنند، بنابراین باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد تا از حوادثدرک درستی داشته و در عین حال با آموزش متوجه شوند که در برابر مواد محترقه و منفجره و آتش زا آسیب پذیر هستند.

این گزارش حاکیست آموزش آسیب پذیری در مقابل خطرات مذکور، از اهمیت خاصی برخوردار است. هشدارها ممکن است تکراری باشد اما باید بازهم تکرار شود.

اورژانس کشور اعلام کرد در تهیه وسایل آتش بازی بی خطر فرزندانتان را همراهی کنند، مواد آتش بازی را از محل های مطمئن خریداری کنید و در مواقع آتش بازی جهت اطفاء حریق، آب، کپسول اطفاء حریق و حتی الامکان جعبه کمک های اولیه در دسترس باشد.

براساس گزارش مرکز حوادثافراد باید از نگهداری موارد محترقه تهیه و ساخت وسایل آتش بازی به خصوص در منزل زیرزمین، محل کار و نیز از قرار دادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول، اسپری، حشره کش ها و غیره بر روی آتش، از سوزاندن وسایلی چون کپسول گاز، لاستیک و آمپول و استفاده از مواد آتش زا نظیر بنزین، الکل، کاربیت و مانند آن جدأ خودداری کرده و از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست های برق یا ایستگاه های تقلیل فشار گاز و پارکینگ های عمومی و برپایی آتش های حجیم و غیرقابل مهار پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، اورژانس کشور یادآور شده است افراد هیچگاه مواد آتش بازی(منفجره و محترقه) را در ظروف شیشه ای یا فلزی قرار ندهند.

بر اساس این گزارش افراد باید کبریت و مواد آتش زا مانند نفت و امثال آن را از دسترسی کودکان دور نگاه دارند، از حمل مواد محترقه و آتش گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف جدآ خودداری کنند، از ریختن مواد سریع الشتعال مانند نفت، بنزین و غیره بر روی مواد آتش گیر جدأ خودداری کرده و در صورت گسترده بودن حریق با تلفن ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نشانی دقیق و نوع حادثه به ستاد فرماندهی آتش نشانی اطلاع دهند و در صورت گسترده بودن حریق سریعاً افراد مسن و کودکان و دیگر افراد را به جای امن منتقل کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار