|
|
کدخبر: ۱۴۸۸۲۸

تسنیم بررسی می کند / چرا حماسه اقتصادی محقق نشد ۶

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آنچه سبب شد تا در حوزه اقتصادی قادر به خلق حماسه اقتصادی نباشیم، این بود که تحریم را بهانه کردیم و در این زمینه همت نکردیم، از طرفی نیز زمینه حضور مردم در اقتصاد را فراهم نکردیم.

حسین علی حاجی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیماظهارداشت: برای رسیدن به حماسه اقتصادی باید با دو بال عزم ملی و مدیریت جهادی، حماسه خلق کرد.
وی افزود: اگر امروز در حوزه نظامی به یکی از کشورهای اول منطقه تبدیل شدیم به این دلیل است که روزگاری به این نتیجه رسیدیم اگر نخواهیم روی پای خود بایستیم در این حوزه دچار مشکل می شویم، به همین دلیل همت کردیم و روی پای خود ایستادیم و به یکی از برترین های منطقه در حوزه تسلیحاتی تبدیل شدیم.
حاجی گفت: اگر در حوزه اقتصادی نیز همچون حوزه نظامی عمل کنیم قطعا به حماسه اقتصادی و استقلال در این حوزه می رسیم.
وی افزود: یکی از دلایلی که تاکنون سبب شده تا حماسه اقتصادی آغاز نشود و به وقوع نپیوندد، عدم ایجاد عزم و اراده مردمی و ملی است. هر زمان این اراده در مردم و همگان ایجاد شد، شاهد یک حماسه بودیم.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: هر زمان که بتوانیم عرصه ها و بسترهای لازم را برای حضور مردم و نقش آفرینی آنها در حوزه اقتصادی فراهم کنیم، می توانیم شاهد حماسه اقتصادی باشیم.
وی افزود: بخش اعظمی از این بسترسازی برعهده قوه مجریه است. اگر قوه مجریه در این حوزه همت کند و نقش مردم را در اقتصاد پررنگتر کند، حماسه اقتصادی نیز رخ خواهد داد.
حاجی اظهارداشت: مردم حضور حماسه خود را در دوران دفاع مقدس، راهپیماییها، انتخابات و… نشان داده اند و اکنون با فراهم ساختن بسترهای لازم و ایجاد اراده و عزم ملی در مردم و مسئولان، دیگر نوبت حماسه اقتصادی است.
وی افزود: هرزمان تبلور حضور مردم را در عرصه اقتصادی شاهد بودیم آن زمان است که حماسه اقتصادی رخ می دهد.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار