|
|
کدخبر: ۱۴۸۸۳۲

اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی از نگاه کارشناسان ۷

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بستر مناسب رسیدن به خودکفایی در محصولات اساسی و امنیت غذایی، تامین آب و خاک است، افزود: منابع طبیعی و پوشش گیاهی نقش بسیار مهمی در تامین منابع آب و جبران بیلان منفی آبهای زیرزمینی ایفا می کند.

خداکرم جلالی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمبا بیان اینکه بحثامنیت غذایی و خوداتکایی در بخش کشاورزی یکی از موضوعاتی است که در اقتصاد مقاومتی مورد توجه است، اظهار داشت: مابرای رسیدن به این هدف باید شرایط و بستر مناسب برای آن را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه بستر مناسب برای رسیدن به خودکفایی و خوداتکایی در محصولات اساسی و امنیت غذایی، برخورداری از شرایط مناسب تامین آب و خاک است، افزود: منابع طبیعی و پوشش گیاهی نقش بسیار مهمی را در تامین منابع آب و جبران بیلان منفی آب های زیرزمینی که در حال حاضر رقمی بالاتر از ۹ میلیارد متر مکعب ذکر شده و بسیاری از دشت های کشور را مورد تهدید قرار داده، ایفا می کند.
جلالی اضافه کرد: عملیات آبخیزداری توان فراهم ساختن زمینه کاهش مشکلات فراروی بخش های کشاورزی ما را دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: همچنین عملیات آبخیزداری و ایجاد پوشش گیاهی می تواند علاوه بر ممانعت از فرسایش خاک، از رسوب پشت سدهای کشور نیز جلوگیری کند.
جلالی افزود: براساس آمارهای موجود سالانه تقریبا، بیش از ۲۰۰میلیون متر مکعب رسوب در پشت سدهای کشور ایجاد می شود که این رسوبات ظرفیت سدها را به میزان زیادی کاهش می دهد.
رئیس سازمان جنگل ها ادامه داد: در مجموع نقش منابع طبیعی در پیشگیری از سیل، فرسایش و حفظ آب و خاک، بسیار موثر و کارآمد است که این مسئله در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی و همچنین سایر بخش ها اهمیت بسزایی دارد.
جلالی اضافه کرد: به علاوه با توجه به اینکه امنیت زیستی بسته به وجود منابع طبیعی شاداب، سالم و پایدار است، وجود این منابع برای مجموعه مسایل زیستی جامعه بسیار حائز اهمیت است.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار