|
|
کدخبر: ۱۴۸۹۹۰

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران از راه اندازی اولین پایانه شناور صادرات میعانات گازی ایران در خلیج فارس خبر داد و اعلام کرد: این پایانه شناور از توان صادرات روزانه ۶۰۰ هزار بشکه میعانات گازی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با افزایش توان عملیاتی صادرات نفت ایران در خلیج فارس، ظرفیت و توان صادرات دریایی میعانات گازی کشور هم افزایش یافت.

سیدپیروز موسوی با بیان اینکه تعمیرات اساسی گوی شناور شماره یک عسلویه از دو سال پیش برنامه ریزی شده بود، گفت: پس از تامین قطعات مورد نیاز، جداسازی آن از سطح دریا انجام شد و به ساحل اسکله پارس عسلویه انتقال یافت.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اعلام اینکه تعمیرات اساسی این گوی شناور توسط متخصصان داخلی آغاز شد، تصریح کرد: در روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته این پایانه شناور گاز در خلیج فارس به آب اندازی و نصب شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با نصب این گوی شناور توان و انعطاف عملیاتی بارگیری و صادرات میعانات گازی پارس جنوبی افزایش یافت، اظهار کرد: با راه اندازی این پایانه شناور زمان تحویل محموله های میعانات گازی صادراتی ایران به کشتی های نفتکش در خلیج فارس کاهش می یابد.

به گفته مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، با اجرای این پروژه در داخل کشور در هزینه حمل و جابه جایی آن صرفه جویی قابل توجه ای انجام شد.

به گزارش مهر، پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه دارای دو گوی شناور است که ۱۰۰ درصد عملیات بارگیری و صادرات میعانات گازی پارس جنوبی از این مسیر انجام می شود.

قابلیت و ظرفیت بارگیری از هر گوی شناور روزانه ۶۰۰ هزار بشکه و برای نفتکش های با ظرفیت حداکثر ۳۲۰ هزار تن است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار