|
|
کدخبر: ۱۴۹۳۲۹

فرصت ها و چالش های دولت یازدهم برای اجرای اقتصاد مقاومتی در گفت وگوی تسنیم با کارشناسان ۱۷

خبرگزاری تسنیم: عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق با اشاره به اینکه مفهوم اقتصاد مقاومتی نحوه نگاه کردن به عرصه اداره کشور است گفت: اقتصاد مقاومتی علاوه بر برنامه ریزی نیازمندتغییر نگاه به شیوه اداره کشور است.

سید مجتبی امامی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه مفهوم اقتصاد مقاومتی نحوه نگاه کردن به عرصه اداره کشور و الویت های حاکم بر آن است گفت: رهبران در قومیت های مختلف معمولاً در شرایط خاص اقتصادی دکترینی را تعریف می کنند.

وی ادامه داد: در تمام کشور در بخش های مختلف دکترینی شکل می گیرد که نظام بر اساس آن تشکیل می شود. در شرایط کنونی اقتصاد وضعیتی وجود دارد که رهبر معظم انقلاب به این نتیجه رسیدند که نگاه باید به سمت اقتصاد مقاومتی پیش رود. یعنی علاوه بر برنامه ریزی برای توسعه اقتصادی نحوه نگاه کردن به اداره کشور نیز مد نظر مقام معظم رهبری بوده است.

امامی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی باید در سراسر خط مشی گذاری های نظام لحاظ شود گفت: زمانی که طرحی مانند اقتصاد مقاومتی طرح می شود باید در سراسر خط مشی ها اثر گذار باشد.

وی اظهار کرد: شاید این مثال درست نباشد. اما زمانی که خانم کلینتون مسئولیت وزارت امور خارجه آمریکا را بر عهده گرفت. حزب دموکرات برنامه ای را آماده کرد که محتوای آن این بود که سیاست خارجی باید پشتیبان اقتصادشان باشد.

امامی بیان کرد: درهمین راستاحجم زیادی ادبیات ایجاد شد و کار فشرده ای آغاز کرد. یعنی سفارتخانه به سفارتخانه این موضوع را بررسی کرد که آیا موضع گیری آمریکا توسط کشور الف انجام می شود یا خیر؟

عضو هئیت علمی دانشگاه امام صادق تاکید کرد: زمانی که مقام معظم رهبری درباره موضوعی ابلاغیه صادر می کنند باید گروهی مامور برنامه ریزی برای سیاست های مربوطه شوند. یعنی حقوق سیاست ها مخصوصا سیاست های اقتصادی باید توسط خبرگان در تمام مسائل و رده ها اعمال شود.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که صحبت از ولایت مداری در جامعه ما مطرح است باید با تمام قدرت در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداریم افزود: در شرایط فعلی باید توجه بسیاری به سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار