|
|
کدخبر: ۱۴۹۶۱۱

با بهبود چشم انداز اقتصاد آمریکا اتفاق افتاد

خبرگزاری تسنیم: با بهبود چشم انداز اقتصاد آمریکا قیمت جهانی طلا در هفته گذشته ۴۰ دلار کاهش یافت و به ۱۲۹۶ دلار در هر اونس رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، روز جمعه طلا پس از رسیدن به پایین ترین قیمت شش هفته گذشته در زیر ۱۳۰۰ دلار، افزایش قیمت را تجربه کرد، اما با این وجود، با توجه به بهبود چشم انداز اقتصاد آمریکا، دومین هفته همراه با کاهش قیمت را به ثبت رساند.

قیمت طلا در طی ۹ جلسه گذشته نوسانات شدیدی را شاهد بوده و به دلیل آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا و اظهارات جانت یلن، رئیس فدرال رزرو در مورد احتمال افزایش نرخ بهره در نیمه اول سال ۲۰۱۵، حدود ۱۰۰ دلار کاهش یافته است.

نرخ پایین بهره یک عامل کلیدی در افزایش قیمت سال های اخیر طلا بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات روز جمعه که آخرین روز کاری هفته گذشته بود ۳ دلار افزایش یافت و به ۱۲۹۶ دلار رسید. اما قیمت طلا در این هفته ۳ درصد برابر با ۴۰ دلار کاهش یافت.

کریم چریف، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «فعالان بازار در طی روزهای گذشته بیشتر تمرکز خود را معطوف عوامل پایه ای اقتصادی کرده اند و کمتر بر روی روسیه و کریمه تمرکز می کنند.»

وی افزود: «احتمالا شاهد تداوم کاهش آهسته قیمت ها خواهیم بود، مگر اینکه مجددا نگرانی ها در مورد مسائل اقتصادی یا در مورد روسیه افزایش یابد.»

ارزش دلار در مقابل سبد ارزهای مهم جهان دیروز ۰.۱ درصد افزایش یافت و ارزش سهام در بازارهای اروپا و آمریکا نیز افزایش داشت.

آمارهای مربوط به افزایش هزینه های مصرفی در آمریکا در ماه فوریه که جدیدترین نشانه از تقویت رشد اقتصادی در این کشور پس از کاهش رشد اقتصادی در پی سرمای هوا است، در افزایش ارزش دلار موثر بوده است.

تمرکز بعدی بازار بر روی گزارش میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه مارس خواهد بود که قرار است جمعه آینده منتشر شود.

انتهای پیام / / ۹۶

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار