|
|
کدخبر: ۱۴۹۸۱۱

اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی از نگاه کارشناسان ۱۴

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل موسسه جهاد استقلال گفت: بخش کشاورزی تنها بخشی است که می تواند به عنوان مبنای اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشد چراکه این بخش بیشترین نقش را در اقتصاد خانوار دارد.

محمدرضا شافعی نیا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیماظهار داشت: بخش کشاورزی تنها بخشی است که می تواند به عنوان مبنای اقتصاد مقاومتی اثرگذار باشد چراکه این بخش بیشترین نقش را در اقتصاد خانوار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به پتانسیل های موجود در کشور از جمله آب، خاک و شرایط آب و هوایی، وضعیت تولید و کشاورزی ما به گونه ای است که با برخی تغییرات زیر ساختی می توان این بخش را شکوفا کرد.

شافعی نیا تاکید کرد: آنچه مسلم است کشور ما علی رغم محدودیت ها ظرفیت هایی فراوانی نیز دارد.

وی با بیان اینکه ما نیازمند قوانینی در رابطه با بحثاقتصاد مقاومتی بودیم، افزود: اکنون زیر ساخت این قضیه در بخش کشاورزی از لحاظ قوانین آماده شده است.

مدیرعامل موسسه جهاد استقلال با اشاره به امکاناتی که ما در داخل کشور داریم، ادامه داد: وصل کردن همه این موارد به یکدیگر و ایجاد زنجیره تولید، فرآوری و مصرف می تواند یکی از عوامل اصلی و برگ برنده اقتصاد مقاومتی باشد.

شافعی نیا افزود: چراکه که غذا از نظر اقتصادی برای خانوار در اولویت است.

وی اضافه کرد: درست است محدودیت هایی در زمینه آب و خاک وجود دارد ولی ظرفیت های توسعه ای نیز داریم.

شافعی نیا ادامه داد: ما باید ظرفیت های توسعه ای خود را در کنار محدودیت ها و چالش های موجود قرار دهیم، به هر حال علم این موارد را در اختیار ما قرار می دهد که بتوانیم با تلفیقی از اینها مسائل خودمان را در رابطه با تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در بحثاقتصاد مقاومتی حل کنیم.

شافعی نیا با بیان اینکه منظور بنده از کشاورزی دراین بحثغذای مردم است، اظهار داشت: به طور قطع اگر ما از شعار پرهیز و بسوی عمل حرکت کنیم تحقق اقتصاد مقاومتی در کشاورزی و در غذای مردم می تواند به عنوان یک سمبل و به عنوان یک الگوی کاری مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اصلی ترین نقش کشاورزی تامین غذای مردم است و شاید بیش از ۵۰ درصد اقتصاد خانوار به غذا مرتبط می شود.

شافعی نیا ادامه داد: منظوربنده از غذا کل مایحتاجی است که در طول شبانه روز یک انسان نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه صد درصد ماده اولیه نیازهای غذایی مردم در کشاورزی تولید می شود، افزود: این امرمی تواند در کنار تامین نیازهای مردم و بقیه موارد در بحثاقتصاد مقاومتی نقش داشته باشد.

شافعی نیا اضافه کرد: ما اگر راهکارهایی را در نظر بگیریم و این راهکارها را دنبال و عملیاتی کنیم، می توانیم بحثمسائل مربوط به اقتصادی کردن تولید را دنبال کرده ودر بحثاقتصاد مقاومتی و متکی بر توان داخلی آن را تحقق بخشیم.

به گفته وی این امر نیازمند شاخص ها و زیر ساختهایی است که در کنار هم قرار بگیرند و این موارد را دنبال کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار