|
|
کدخبر: ۱۵۰۰۰۶

از ابتدای طرح نوروزی

خبرگزاری تسنیم: از آغاز طرح نوروزی ۹۳ تا پایان نهمین روز از فروردین ماه جاری، افزون بر ۱۸ هزار سفر دریایی از طریق بنادر مجاز هرمزگان به مقصد جزایر استان هرمزگان و بالعکس ثبت شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازبندرعباس،به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، در نهمین روز از فروردین ماه امسال، یک هزار و ۶۴۲ سفر دریایی از طریق بنادر هرمزگان به جزایر این استان انجام شدکه در مجموع در ۲ هفته اخیر، تعداد ۱۸هزار و ۳۳ سفر دریایی به ثبت رسیده است.

از ابتدای اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان تا پایان روز چهاردهم این طرح که از بیست و پنجم اسفندماه گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد، در مجموع ۳ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۶۳۴ نفر مسافر از طریق بنادر هرمزگان به مقصد جزایر استان هرمزگان و بالعکس جابجا شدند، به طوری که در نهمین روز از فروردین ماه، ۳۳۵ هزار و ۸۳۶ نفر مسافر نیز از طریق ۱۰ بندر مسافری جابجا شدند.

همچنین در ۲ هفته اخیر، در مجموع عملیات جابجایی ۳۶۴ هزار و ۷۴ دستگاه خودرو از طریق مسیرهای دریایی بین بنادر لنگه، کیش، آفتاب، چارک، پهل و لافت به انجام رسید که تعداد ۳۵ هزار و ۵۱ دستگاه خودرو تنها در روز نهم فروردین ماه جاری جابجا شده است.

طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان در ۳ بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ایمنی شناورها از ۲۵ اسفند ۹۲ آغاز شده و تا ۱۵فروردین ۹۳ ادامه دارد که دوره زمانی بین دوم تا دهم فروردین زمان اوج سفرهای دریایی در استان هرمزگان است.

بنادر مسافری هرمزگان بیش از ۹۵ درصد کل حمل و نقل مسافران دریایی در آب های کشور و ۱۰۰ درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را بر عهده دارند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار