|
|
کدخبر: ۱۵۰۱۷۵

نماینده مردم قزوین:

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی پیرامون شعار سال گفت: اقتصاد و سیاست نمی تواند فرهنگ تولید کند، در حالیکه فرهنگ، اقتصاد و سیاست یک جامعه را شکوفا می کند.

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درقزوین،اظهار کرد: تا زمانی که مسائل و مشکلات فرهنگی اصلاح نشوند سایر امور کشور به درستی عمل نمی کند، چرا که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری فرهنگ زیر بنای اقتصاد و سیاست در کشور است.

وی با اشاره به اینکه شعار سال امسال از چهار بخش مهم اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی تشکیل شده است، گفت: در هر کدام از این بخش ها مباحثفراوانی وجود دارد، اما در حال حاضر مشکل اساسی کشور بحثاقتصادی است که قسمت عمده آن به مسائل و مشکلات فرهنگی کشور برمی گردد.

حسینی با تاکید بر اینکه اقتصاد بدون فرهنگ تحقق پذیر نیست، افزود: تا فرهنگ مصرف و تولید در میان مردم به درستی رعایت نشود، تلاش ما هرچقدر هم زیاد باشد قطعاً به نتیجه نمی رسد.

وی تاکید کرد: اگر می بینید که کشورهای پیشرفته از نظر اقتصادی به جایگاهی رسیده اند به این دلیل است که آنها فرهنگ تولید و مصرف را در کشورهای خود نهادینه کرده اند.

حسینی با اشاره به مناسب نبودن فرهنگ مصرف در کشور ما گفت: کدام کشور پیشرفته ای در دنیا وجود دارد که از یک طرف مدیریت تولید خوبی نداشته و از طرف دیگر مصرف مناسب داشته باشد و خود را پیشرفته بداند.

نماینده مردم قزوین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: اگر ما می خواهیم در عرصه سیاست و اقتصاد موفق باشیم باید فرهنگ خود را اصلاح کنیم، چرا که مقام معظم رهبری فرموده اند زیربنای اقتصاد و سیاست، فرهنگ است.

حسینی تصریح کرد: اقتصاد و سیاست نمی تواند سبب تولید فرهنگ در یک جامعه شود و از آنجایی که فرهنگ سالم به عنوان یک زیرساخت اساسی باعثرشد اقتصاد و سیاست در یک کشور می شود، دولت و مردم هم باید به سمت اصلاح فرهنگ بروند تا به نتیجه مطلوب برسند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار