|
|
کدخبر: ۱۵۰۱۹۷

مدیرکل بهزیستی شهر تهران در گفت وگو با تسنیم مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بهزیستی شهر تهران، تعامل بیشتر با سایر دستگاه ها را برای حل مشکلات مددجویان بهزیستی ضروری دانست.

مصطفی سراج در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در خصوص اقدامات صورت گرفته در این حوزه در سال ۹۲، اظهار داشت: یکی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، تلاش در جهت تخصصی کردن فعالیت ها و جداسازی اقدامات به صورت تخصصی به ویژه در حوزه طب خانواده، شیرخوارگاه ها، پیشگیری از معلولیت ها، آموزش و ارتقای مهارت زندگی برای جامعه هدف بود.

وی ادامه داد: در حوزه توانبخشی، اوتیسم، معلولان ذهنی جدید و وسائل توانبخشی تلاش بر نگاه تخصصی و حرفه ای بود، اما به طور قطع نتوانستیم تمام اهدافمان را محقق کنیم.

مدیرکل بهزیستی شهر تهران گفت: در سال ۹۲ همچنین تلاش کردیم دوره های آموزشی در حوزه مناسب سازی، آموزش مهارت های زنذگی و حرفه آموزی برای مددکاران داشته باشیم تا از این طریق آموزش ها به مددجویان منتقل شود.

وی افزود: در سال گذشته سعی کردیم تا ارتباطات فراسازمانی با سایر دستگاه ها را برقرار کنیم، تا بتوان از این طریق مشکلات پیش روی مددجویان سازمان بهزیستی از جمله معلولان را برطرف کنیم.

سراج با اشاره به ۵۶ هزار مددجوی مستقیم و بیش از ۶۰ هزار مددجوی غیرمستقیم که تحت پوشش این مرکز هستند، تاکید کرد: در حوزه آموزش به خانواده ها برای نگهداری از معلولان در درون خانواده، ۶ تیم مراقبت آموزش های لازم را به آنها می دهند تا اطلاعات لازم برای برخورد با معلولان را به دست آورند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ها باید هر ساله حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از مددجویان توانمند شوند تا از چرخه حمایتی خارج شوند، لذا در این راستا در بحثترخیص از مراکز و نگهداری در منازل با پشتیبانی مالی و انواع حمایت ها سعی در اجرای هر چه بیشتر این برنامه ها را داریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار