|
|
کدخبر: ۱۵۱۲۴۲

تکرار / رئیس سازمان داوطلبان در گفت وگو با تسنیم پیشنهاد داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان داوطلبان از آمادگی همکاری ۱۸ هزار زن امدادگر(توانا) برای حضور در تیم های اورژانس کشور خبر داد و گفت: در این راستا آمادگی برای حضور ماماها در تیم های توانا(امدادگران زن هلال احمر) نیز وجود دارد.

فرحناز رافع در گفت وگو با خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه متاسفانه نیروی زن در اورژانس های کشور حضور ندارد، اظهار داشت: یکی از درخواست های مهم مردم و بیماران در زمان اقدامات اورژانسی، دریافت خدمات فوریت های پزشکی از پرسنل زن است. براین اساس به اورژانس کشور پیشنهاد می شود برای حضور بانوان در فعالیت های اورژانس کشور بسترهای لازم را فراهم کند.

وی افزود: سازمان داوطلبان هلال احمر در این راستا با دارا بودن ۱۸ هزار زن که تحت آموزش های لازم امدادی قرار گرفته اند این آمادگی را دارد تا برای مشارکت زنان در اقدامات اورژانسی با مرکز فوریت های پزشکی کشور همکاری کند.

آمادگی برای حضور ماماها در تیم های توانا(امدادگران زن هلال احمر)

رافع همچنین به مسئله انجام زایمان ها توسط تکنسین های اورژانس اشاره کرد و گفت: مسلماً انجام زایمان در شرایط اورژانسی توسط یک مامای زن بسیار مثبت خواهد بود بر این اساس آمادگی برای حضور ماماها در تیم های توانا(امدادگران زن هلال احمر) وجود دارد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: حضور زنان امدادگر و تکنسین فوریت های پزشکی در کنار مردان به عنوان یک مکمل در ارائه خدمات درمانی به مردم و بیماران بسیار می تواند مثمر ثمر باشد، براین اساس باید حضور زنان در چنین شغل هایی نیز در کنار فرهنگ سازی در جامعه به عنوان یک ضرورت به آن توجه شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار