|
|
کدخبر: ۱۵۱۲۵۷

تکرار /

خبرگزاری تسنیم: بزرگترین اپراتور دنیا(چایناموبایل) بعد از ۱۴ سال فعالیت سودده به ضرردهی ۱۲۱.۸ میلیارد یوانی افتاد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطاتخبرگزاری تسنیم، چایناموبایل بزرگترین اپراتور ارتباطی دنیا از منظر تعداد مشترکان، نخستین باری است که کاهش سود عملیاتی خود را بعد از چهارده سال گزارش می کند.

فشار بر سر ارائه خدمات نسل چهارم و OTT که ظاهرا عامل اصلی چنین کاهشی در درآمدهای این کمپانی بوده منجر به کاهش ۱۶ درصدی به ارزش ۱۲۱.۸ میلیارد یوان(واحد پول چین) در درآمدهای این اپراتور بعد از سال ۱۹۹۹ شده است.

چایناموبایل معتقد استعلی رغم افزایش تعداد مشترکان دیتا، میزان بهره برداری از خدمات SMS و MMS به میزان ۶.۵ درصد کاهش داشته است.

با تمام این اوصاف، هزینه های سرمایه ای این اپراتور در سالجاری(۲۰۱۴) همچنان ۲۲ درصد رشد خواهد داشت و به رقم ۳۶.۳ میلیارد دلار خواهد رسید که یک سوم آن روانه توسعه شبکه نسل چهارم می شود.

پیش بینی این اپراتور از هزینه های سرمایه ای تا سال ۲۰۱۶ همچنان افزایشی است.

مسئولان این اپراتور معتقدند که تا پایان سالجاری می توانند ۵۰ میلیون مشترک نسل چهارمی در شبکه خود داشته باشند در حالیکه تنها ۱۰۰ میلیون گوشی این نسل در این کشور فروخته شده است.

این اپراتور تا پایان سال گذشته ۷۷۶ میلیون مشترک داشته که ۲۸ درصد از آنها نسل سومی و مابقی نسل دومی بوده اند؛ تنها قشر کمی از نسل چهارم چایناموبایل استفاده کرده اند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار