|
|
کدخبر: ۱۵۱۳۲۵

تکرار / تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نماینده وزارت ارتباطات در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نسبت به مخالفت با فیلتر شدن " واتس آپ " اقدام نموده و وزارت ارتباطات با توجه به تعداد قابل توجه کاربران این سرویس، موافق چنین تصمیمی نیست

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطاتخبرگزاری تسنیم، سرویس پیام رسان " واتس آپ " که مختص تلفن های همراه است، امکانی را فراهم می کند تا کاربران این سرویس بدون وارد کردن لیست مخاطبین از طریق آدرس بوک بتوانند مخاطبان خود را شناسایی کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند.

این سامانه نرم افزاری برای گوشی های هوشمند اندرویدی، آیفون، نوکیا و بلک بری در نظر گرفته شده و مؤسس آن جان کوم است.

واتس اپ در سال ۲۰۱۳ در سراسر جهان ۴۵۰ میلیون کاربر داشته که حداقل ماهی یکبار آنلاین بوده اند.

در تاریخ ۱۹ فوریه سالجاری هم فیس بوک اعلام کرد که این شرکت(واتس آپ) را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار به شکل ۴ میلیارد دلار نقدی و ۱۵ میلیارد دلار به شکل سهام فیس بوک به مالکان این شرکت خریداری کرده است.

واتس آپ سرویسی نظیر وی چت، تانگو، وایبر و… است که اعمال نظارت بر آن را برای مسئولان ارتباطی و ذی ربط محدود می کند و با توجه به اینکه وی چت پیش از این فیلتر شده بود، احتمال اینکه چنین سرویسی نیز در آینده فیلتر شود در فضای مجازی شایع شده است.

اخیرا نیز محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با احتمال فیلتر شدن واتس آپ گفته است: " اخبار و تماس های بسیاری در خصوص اینکه وزارت ارتباطات موافق مسدود کردن اپلیکیشن " whats aap "(واتس آپ) است دریافت کرده ام. "

وی افزود: نماینده وزارت ارتباطات در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نسبت به مخالفت با این تصمیم اقدام نموده و وزارت ارتباطات با توجه به تعداد قابل توجه کاربران موافق این تصمیم نیست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار