|
|
کدخبر: ۱۵۱۵۱۸

بی اعتنایی شرکت ها به تحریم های آمریکا ادامه دارد

خبرگزاری تسنیم: داچ بورس آلمان، اداره کننده بورس این کشور به اتهام نقض تحریم های آمریکا علیه ایران هدف تحقیقات مقامات آمریکایی قرار گرفت.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از رویترز، شرکت داچ بورس آلمان، اداره کننده بورس این کشور یک بار دیگر هدف تحقیقات مقامات آمریکایی قرار گرفته است تا مشخص شود که آیا واحد بانکی کلیراستریم این شرکت، مقررات پولشویی و تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است یا نه.
داچ بورس اعلام کرد، کلیراستریم چند ماه پس از مصالحه با دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا بر سر پرداخت ۱۵۲ میلیون دلار جریمه در مورد همان موضوع، در حال همکاری در انجام یک رشته تحقیقات از سوی دادستان منطقه جنوبی نیویورک است.
چند نهاد نظارتی دولت آمریکا در ماه های اخیر نظارت های سختگیرانه ای را علیه موسسات مالی مظنون به نقض مقررات ضدپولشویی و یا تحریم های اقتصادی علیه کشورهایی نظیر ایران اعمال کرده و میلیاردها دلار مجازات و ممنوعیت احتمالی از انواع مشخصی از فعالیت های تجاری را برای آنها در نظر گرفته اند.
مستندات دادگاه در این هفته نشان داد، یک هیئت منصفه آمریکایی در قالب یک پرونده مرتبط با بمب گذاری سال ۱۹۸۳ مقر نظامیان آمریکایی در بیروت، در حال بررسی این موضوع بوده است که آیا واحد بانکی کلیراستریم اقدامی را برای سود بردن از همکاری با ایران و بانک مرکزی این کشور انجام داده است یا نه.
داچ بورس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «در حالی که کلیراستریم در حال همکاری با دادستانی آمریکاست، تحقیقات در مراحل ابتدایی قرار دارد.»
انتشار این خبرها موجب شد که سهام داچ بورس ۲.۴درصد کاهش یابد.
مارتین پیتر، کارشناس بورس در این باره گفت: «مسلم است که انجام این تحقیقات در حال ایجاد یک بلاتکلیفی است، زیرا مشخص نیست که نتیجه آن چه خواهد بود، البته نباید بیش از حد در مورد آن غلو کرد.»
داچ بورس ارتکاب هرگونه تخلف را رد کرده و اعلام کرده است مصالحه برای پرداخت ۱۵۲ میلیون دلار جریمه به معنای پذیرش ارتکاب عمل خلاف مقررات نیست.
انتهای پیام / / ۳

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار