|
|
کدخبر: ۱۵۱۵۴۲

معاون وزیر خزانه داری آمریکا:

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر خزانه داری آمریکا گفت هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد شرکت های خارجی در حال سود بردن از توافق هسته ای ژنو با ایران هستند و قراردادهای جدیدی با این کشور پس از توافق ژنو منعقد کرده باشند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی گفت هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد شرکت های خارجی در حال سود بردن از توافق هسته ای ژنو با ایران هستند.
دیوید کوهن، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در نشست استماع سنا گفت: «ما در هیچ کجا چه اروپا، چه حاشیه خلیج فارس و چه آسیا، شرکت هایی را مشاهده نکرده ایم که تلاش کنند از این وضعیت گشایش جزئی، تعلیق کاملا محدود تحریم ها برای ورود به بازار ایران، با ورود به قراردادهای تجاری سود ببرند.»

کوهن خاطرنشان کرد که برآورد مقامات آمریکا در زمان دستیابی به توافق این بود که کاهش تحریم ها تقریبا ۶ تا ۷ میلیارد دلار نصیب ایران خواهد کرد. وی افزود، پس از بیش از دو ماه از اجرای این توافق در ماه ژانویه، این ارزیابی همچنان پابرجا به نظر می رسد.
وی ادامه داد: «چیزی ندیده ایم که ما را به زیر سوال بردن این برآورد منتهی کند. اگر چیزی هم مشاهده شده، حاکی از این بوده است که این برآورد احتمالا بیشتر از میزان واقعی بوده است.»
کوهن در ادامه گفت تحریم هایی که واشنگتن در اوایل فوریه علیه مجموعه ای از موجودیت های بین المللی اعلام کرد، این پیام را به دنبال داشت که آمریکا «مثل یک تن آجر بر سر هر کسی که تحریم ها را نقض کند، خراب خواهد شد.»
وی اضافه کرد: «ما این کار را انجام دادیم؛ و من فکر می کنم که یک پیام بسیار قوی ارسال شده است.»
کوهن در پاسخ به سوالی در مورد انعقاد قرارداد احتمالی نفت در برابر کالا بین ایران و روسیه گفت، واشنگتن آماده اعمال مجازات هایی در مورد هرگونه قراردادی است که رژیم تحریم های بین المللی را نقض کند.
وی افزود: «ما کاملا برای روس ها روشن کرده ایم که هر گونه قرارداد اینچنینی نه تنها بر خلاف روح مذاکرات ۱ + ۵ است که ما درگیر آن هستیم، بلکه بر اساس تعدادی از اختیارات مختلفی که ما داریم نیز قابل تحریم خواهد بود.»
انتهای پیام / / ۴

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار