|
|
کدخبر: ۱۵۱۵۴۴

اختصاصی تسنیم / وزارت بازرگانی آمریکا خبر داد

خبرگزاری تسنیم: وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در دومین ماه ۲۰۱۴ با افت ۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۱۱.۱ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، وزارت بازرگانی آمریکا در جدیدترین گزارش خود از کاهش قابل توجه صادرات این کشور به ایران در دومین ماه سال میلادی جاری خبر داد.

صادرات آمریکا به ایران در فوریه ۲۰۱۴ با کاهش ۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱۱.۱ میلیون دلار رسیده است. آمریکا در فوریه ۲۰۱۳ بالغ بر ۲۶.۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود. صادرات آمریکا به ایران در فوریه امسال نسبت به ماه قبل از آن نیز کاهش ۱۵ درصدی داشته است. آمریکا در ژانویه ۲۰۱۴ حدود ۱۳.۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش مجموع صادرات آمریکا به ایران در ۲ ماه نخست سال جاری میلادی نیز ۲۴.۳ میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد کاهش داشته است.

کاهش صادرات آمریکا به ایران در حالی است که در پی انعقاد توافق هسته ای ژنو پیش بینی می شد با رفع برخی محدودیت ها از سوی دولت آمریکا، تحولی در مبادلات تجاری ایران و آمریکا ایجاد شود و سطح مبادلات دو کشور افزایش قابل توجهی داشته باشد. این توافق از ۲۰ ژانویه اجرایی شد.

بر اساس این گزارش واردات آمریکا از ایران در ۲ ماه نخست ۲۰۱۴ نیز صفر بوده است. آمریکا در ۲ ماه نخست سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱.۶ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار