|
|
کدخبر: ۱۵۱۶۰۵

با افزایش ۴ دلاری

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی طلا در معاملات امروز جمعه با افزایش ۴ دلاری نسبت به روز گذشته به ۱۲۹۲ دلار در هر اونس رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در حالی که بازار طلا با نگرانی در انتظار انتشار آمار بازار کار آمریکاست، قیمت فلز زرد امروز اندکی افزایش یافت اما همزمان با رشد شاخص ها در بازار بورس و افزایش امیدواری به رشد اقتصاد آمریکا، در مسیر ثبت طولانی ترین کاهش رشد هفتگی خود در بیش از شش ماه گذشته قرار گرفت.
سرمایه گذاران بازار طلا، که اغلب این بازار را به عنوان پناهگاهی در هنگامه وضعیت های نامشخص اقتصادی می بینند، در انتظار انتشار گزارش فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا هستند که قرار است اواخر امروز منتشر شود. این گزارش می تواند برآورد مشخص تری از میزان قدرت اقتصاد آمریکا به دست دهد و بر سیاست های آینده فدرال رزرو تاثیر داشته باشد.
انتشار گزارشی ضعیف می تواند این نگرانی را افزایش دهد که فدرال رزرو نرخ بهره را زودتر از پیش بینی های قبلی افزایش خواهد داد.
جویس لیو، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز در این باره به رویترز گفت: «اگر میزان فرصت های شغلی ایجاد شده کمتر از ۲۰۰ هزار باشد، این آمار احتمالا موجب تقویت قیمت طلا خواهد شد. اما بعید به نظر می رسد که قیمت ها به بالای ۱۳۰۰ دلار برسند.»
وی افزود: «اما اگر گزارشی قوی منتشر شود، ما قطعا شاهد کاهش قیمت طلا و احتمالا رسیدن آن به زیر ۱۲۷۶ دلار خواهیم بود.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز جمعه در بازار معاملات آنلاین نیویورک با ۴ دلار افزایش به ۱۲۹۲ دلار رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۵ درصد کاهش یافته است. این سومین هفته متوالی کاهش قیمت طلاست. این طولانی ترین دوره کاهش قیمت طلا از دوره آگوست - سپتامبر تاکنون است.
لیو در ادامه افزود، هرگونه حمایت ناشی از تقاضای فیزیکی که می تواند قیمت ها را افزایش دهد، توسط عوامل فنی کاهشی خنثی خواهد شد.
در میان دیگر فلزات، پلاتین و پالادیوم به دلیل نگرانی ها در زمینه عرضه، در مسیر رشد قیمت هفتگی قرار دارند.
انتهای پیام / / ۶

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار