|
|
کدخبر: ۱۵۱۷۵۷

احتمالا دیدن رقابت های هیجان انگیز محمدرضا فروتن، الناز شاکر دوست، سیروان خسروی، سحرولد بیگی، فرزاد حسنی، بهنوش بختیاری و نیما فلاح در جنگل و دشت و صحرا برای هرکسی جالب خواهد بود.

گروه فرهنگی مشرق- شبکه نمایش خانگی از ابتدا تا امروز مخالفان و موافقانی داشت. عده ای از هنرمندان آن را به فال نیک گرفته و باز شدن راهی جدید برای رسیدن به مخاطبان را مثبت ارزیابی کردند. عده دیگری اما معتقد بودند عرضه محصولات هنری در سوپر مارکتها و در کنار چیپس و پفک، به هیچ وجه زیبا نیست. به هر حال امروز شبکه نمایش خانگی مشتری های خودش را پیدا کرده و عرضه سریال و مجموعه های فرهنگی با فروش خوبی روبرو می شوند.

سال ۹۲ را می توان سالی پربار برای شبکه نمایش خانگی دانست. در واقع بلوغ کیفی و کمی این مجموعه ها در سال گذشته به اوج رسید و عرضه کنندگان در توزیع محصولات خود به برنامه ریزی دقیق دست پیدا کردند. برنامه ریزی عرضه به موقع و سر وقت مشکلی بود که در سالهای قبل همه از جمله خریداران را به دردسر انداخته بود.

در ادامه این گزارش قصد داریم تمام محصولات عرضه شده در شبکه نمایش خانگی را به صورت اجمالی مورد بررسی قرار بدهیم:

۱ - ویلای من(سریال طنز)

سومین سریال مهران مدیری بعد از قهوه تلخ به عنوان کارگردان - بازیگر و قلب یخی به عنوان بازیگر، " ویلای من " بود. داستان این مجموعه روایتگر زندگی چند ادم کلاش برای تصاحب مال و اموال بدون وارثپیرمردی است که در بستر بیماری بوده و از آنجا که فرزندی ندارد این افراد سعی دارند تا با مدارک جعلی خود را به عنوان برادرزاده های وی معرفی کرده و ذینفع به حساب بیایند.



ویلای من بازیگران زیادی داشت و انتشار آن به بازار هنری کشور به صورت منظم صورت گرفت. هر چند به عقیده بسیاری از منتقدان این سریال که اتفاقا تهیه کنندگی آن هم بر عهده خود مدیری بود، کار ضعیفی به حساب می آمد به هر حال با فروش مطلوبی در بازار مواجه شد.

۲ - رالی ایرانی(مجموعه مسابقه ای)

آرش معیریان و سعید ابوطالب دست به ریسکی بزرگ و پرهزینه زدند تا کاری متفاوت عرضه کنند. یک مسابقه طبیعت نوردی با حضور چند چهره شناخته شده هنری! احتمالا دیدن رقابت های جدی و در شرایطی هیجان انگیز محمدرضا فروتن، الناز شاکر دوست، سیروان خسروی، سحرولد بیگی، فرزاد حسنی، بهنوش بختیاری و نیما فلاح در جنگل و دشت و صحرا برای هرکسی جالب خواهد بود.



این مجموعه سروصدای زیادی به پا کردو با توجه به قرعه کشی های هفتگی و جایزه های قابل توجهی که به خریداران دی وی دی ها داده می شد، حسابی مشتری پیدا کرد و فروخت.

۳ - گنج مظفر(سریال طنز)

دوباره مهران مدیری! گنج مظفر چهارمین کار این کارگردان بود که البته چندان مورد توجه قرار نگرفت. سریالی مربوط به سال ۸۶ که سری اول آن را تحت عنوان " باغ مظفر " از تلویزیون دیده بودیم.



این مجموعه به رغم دارا بودن بازیگرانی چون رضا شفیعی جم، نادر سلیمانی، محمد رضا هدایتی، سحر جعفری جوزانی، سیامک انصاری و نصراله رادش نتوانست به حد مطلوبی از فروش دست پیدا کند و می توان گفت که دیده نشده باقی ماند.

۴ - شام ایرانی(مجموعه مسابقه ای)

بفرمایید شام؛ همین! تنها فرق این مجموعه با نمونه آنور آبی اش این بود که در ایران و البته به کمک تعدادی از هنرمندان محبوب و مطرح ساخته شد. در هر دو قسمت از شام ایرانی، ۴ نفر به رقابت آشپزی با یکدیگر پرداخته و درنهایت به مهمان نوازی، دست پخت و میزآرایی هرکدام نمره داده می شد.



بیژن بیرنگ " شام ایرانی " را با حضور چهره هایی همچون: مهران غفوریان، سحر زکریا، شقایق دهقان، حمید عسکری، کامبیز دیرباز، اکبر عبدی، لادن طباطبایی، امیر حسین رستمی، مهدی پاکدل، مهرانه مهین ترابی، سروش صحت، رامبد جوان و… جلوی دوربین برد و فروش خوبی هم در بازار نمایش خانگی داشت.

۵ - شاهگوش(سریال طنز)

شاید کسی از داوود میرباقری انتظار نداشت که بعد از سریال های امام علی(ع) و مختارنامه به یکباره سریالی طنز بسازد. اما به هر حال " شاهگوش " با بازی فرهاد اصلانی، طناز طباطبایی، اکبر عبدی، مرجانه گلچین، هانیه توسلی، امین زندگانی و چهره های دیگر وارد بازار شد.



این مجموعه داستان یک اداره پلیس به ریاست اسد خفته است که گوشهای تیزی داشته و همه چیز را از راه دور می شنود. او طی اتفاقاتی وارد پرونده قتل یک کله پز می شود که مظنونان قتل این فرد افراد بسیار مهم و چهره های شاخص ممکلت هستند. توزیع شاهگوش همچنان ادامه دارد و استقبال خوبی هم از آن صورت گرفته است.

۶ - شوخی کردم(سریال اپیزودیک طنز)

و باز هم مهران مدیری. این بار به همراه چند ده بازیگر طنز که پیش از این هرگز سریال طنزی با این حجم از بازیگر ندیده بودیم. مدیری تصمیم گرفت پس از سالها مجددا با جنگ طنز به خانه های مردم بیاید.



" شوخی کردم " در هر قسمت یک موضوع و معضل مهم جامعه را به عنوان ایده اصلی در نظر گرفته و کلیپ های چند دقیقه ای در مورد آن پخش می کند. مهران غفوریان، جواد رضویان، نیما فلاح، سحر ولد بیگی، سحر زکریا، نادر سلمیانی، رضا شفیعی جم، بهنوش بختیاری، محمد رضا هدایتی، سیامک انصاری، فلامک جنیدی، کمند امیر سلیمانی، برزو ارجمند، الیکا عبدالرزاقی، نصراله رادش و… از جمله بازیگران این مجموعه هستند.

۷ - عقاید یک آکتور سینما(مجموعه گفتگو محور)

ایده مصاحبه یک بازیگر با یک بازیگر دیگر! در هر قسمت از این مجموعه که منیژه حکمت کارگردانی و تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد، چهره های شناخته شده سینما روبروی یکدیگر قرار گرفته و سوالاتی شخصی و ناگفته از زندگی یکدیگر می پرسند. ایده خاص و جدید این بسته فرهنگی برای مردم جالب بود و طی شش ماهه دوم سال ۹۲ با استقبال خوبی از سوی سینما دوستان مواجه شد.



علیرضا خمسه، ریما رامین فر، برادران قاسمخانی، سیامک انصاری، هانیه توسلی و امیر جعفری از جمله چهره هایی هستند که در این مجموعه یک ساعته جلوی دوربین آمده و از زندگی و کارشان حرف زدند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار