|
|
کدخبر: ۱۵۱۸۹۲

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی نفت در معاملات هفته گذشته ۱.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۶ دلار و ۷۲ سنت در پایان معاملات رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در حالی که آمارها حکایت از رشد قوی تعداد فرصت های شغلی در آمریکا دارد، قیمت نفت خام آمریکا روز جمعه افزایش یافت و همزمان با احتمال بازگشایی بنادر نفتی لیبی، قیمت نفت برنت کاهش داشت.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت کار آمریکا، در ماه مارس ۱۹۲ هزار فرصت شغلی جدید تولید شده است.
این آمار تایید کرد که علت تضعیف اقتصاد آمریکا در ماه های ژانویه و فوریه، سرمای شدید هوا بوده است.
این انتظارات شکل گرفته بود که توقف ۸ ماهه فعالیت بنادر صدور نفت لیبی پس از آن که شورشیان و دولت گفتند به دستیابی به یک توافق نزدیک شده اند، به اتمام خواهد رسید.
دولت لیبی روز پنجشنبه اعلام کرد نشانه هایی از حسن نیت را در مذاکرات غیرمستقیم با شورشیان شرقی مشاهده کرده است که می تواند منجر به از سرگرفته شدن صادرات نفت گردد.
اما از آنجایی که گزارش های قبلی از بازگشایی بنادر اشتباه از آب در آمده اند، سرمایه گذاران شک دارند که این گزارش ها واقعیت داشته باشند.
دیوید هافتون، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «در بازار نفت، این لیبی است که عامل اصلی تعیین قیمت هاست… امیدواری بالا به حل و فصل قریب الوقوع اختلافات با شورشیان در شرق این کشور کاهش یافته است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه می، در پایان معاملات دیروز با ۵۷ سنت کاهش به ۱۰۶ دلار و ۷۲ سنت رسید. قیمت نفت برنت در این هفته ۱.۳ درصد کاهش داشت. قیمت نفت خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه می با ۸۵ سنت افزایش به ۱۰۱ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در این هفته ۰.۶ سنت کاهش یافت که اولین کاهش قیمت هفتگی در ۳ هفته اخیر بود.
انتهای پیام / / ۱۱

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار