|
|
کدخبر: ۱۵۲۰۵۹

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از واگذاری ۱۰ هزار خودرو برای حمل ونقل روستایی به مددجویان در سال ۹۳ خبر داد.

محمد امید در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: در اسفند سال گذشته یک هزار دستگاه خودرو برای حمل ونقل روستایی به مددجویان تحویل داده شد، و برای سال جاری قصد داریم این تعداد را به ۱۰ هزار دستگاه افزایش دهیم؛ هزینه این خودروها به صورت ۹۰ درصد تسهیلات قرض الحسنه و ۱۰ درصد توسط خود مددجویان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ از حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعهدات بانکی، حدود یک هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان جذب حوزه اشتغال شد که طی آن ۱۵۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شد، که از این تعداد ۲۵ هزار مورد به صورت کاریابی و معرفی به مؤسسات و شرکت ها برای اشتغال به کار بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) همچنین گفت: از تعداد ۱۵۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شده، ۵۲ درصد آن در حوزه کشاورزی و دامپروری، ۳۰ درصد در حوزه خدماتی، ۱۰ درصد در حوزه صنایع دستی و مابقی در حوزه تولیدی و صنفی بوده است.

وی افزود: در مشاغل ایجاد شده، حدود ۵۵ درصد مردان و ۴۵ درصد از زنان تحت پوشش کمیته امداد مشغول به کار شدند و همچنین، ۴۰۰ هزار مددجو آموزش های بلندمدت دیدند که به آنها مدارک ۶ ماهه داده شد و از این تعداد ۲۱۰ هزار نفر نیز مشمول آموزش های ۷ تا ۱۰ روزه شدند تا در مشاغل متناسب با آموزش ها وارد بازار کار شوند.

امید، خاطرنشان کرد: به مددجویانی که قصد اشتغال زایی داشته باشند، با توجه به نوع کار وام خوداشتغالی از محل تسهیلات بانکی داده می شود، که سقف مبلغ آن ۱۵ میلیون تومان است و وام های خود کمیته نیز، با سقف ۲۰ میلیون پرداخت می شود که در صورت نیاز مددجو و نوع اشتغال زایی می توان از چند منبع این وام ها را تهیه کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار