|
|
کدخبر: ۱۵۲۱۶۳

کاهش دما فردا در استان های شمالی

خبرگزاری تسنیم: کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این که فردا کاهش دما را در گیلان و مازندران خواهیم داشت، گفت: تهران امروز و دو روز آینده اسمانی صاف و آفتابی دارد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار محیط زیستخبرگزاری تسنیم، در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: از بعدازظهر امروز رگبار و بارش پراکنده در نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد ولی در سایر مناطق کشور شاهد آسمانی صاف و آفتابی خواهیم بود.

وی ادامه داد: فردا وزش باد شدید بر روی دریای خزر از سمت گیلان بوجود خواهد آمد که دریای خزر مواج و طوفانی خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: بارش خفیف باران امروز در سواحل شمالی رخ خواهد داد و در مناطق کوهستانی نیز شاهد بارش برف ملایم خواهیم بود که شامل جاده های کوهستانی گیلان نیز می شود.

نقشینه افزود: دوشنبه جوی آرام در کشور حاکم بوده که نیمه شرقی خلیج فارس و قسمت مرکزی آن یک شنبه و دوشنبه مواج خواهد بود.

وی عنوان کرد: امروز آسمان تهران صاف و آفتابی بوده و این امر تا ۳ روز آینده تداوم خواهد داشت که باید بگویم پیشینه دمای تهران امروز ۱۸ و فردا ۲۰ درجه و کمینه فردا صبح تهران ۶ درجه و دوشنبه ۸ درجه پیش بینی شده است.

*روند افزایش نسبی دما در اکثر نقاط کشور

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: فردا شاهد کاهش دما در گیلان و مازندران خواهیم بود ولی دیگر نقاط کشور روند افزایش نسبی دما را تجربه خواهند کرد. بنابراین گیلان و مازندران فردا کاهش دما خواهند داشت.

نقشینه اظهار داشت: امروز اردبیل ۱۱ درجه گرم تر، مشهد ۸ درجه گرم تر، تهران و اهواز ۳ درجه گرم تر شده است.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد امروز در زاهدان پیش بینی شده و جزیره کیش نیز امروز و فردا شاهد وزش باد شدید خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: مناطقی از استان کرمان، هرمزگان و جزایر واقع تنگه هرمز و جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد را تجربه خواهند کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار