|
|
کدخبر: ۱۵۲۳۰۳

بزودی با بهره برداری از یک واحد جدید نیروگاهی در کیش ظرفیت تولید برق ایران در توریستی ترین جزیره ایرانی خلیج فارس افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اعلام آمادگی سه کشور عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس برای واردات دریایی برق از ایران، ظرفیت تولید برق در جزیره کیش افزایش می یابد.

از اینرو به منظور افزایش ظرفیت و توان تولید برق در سطح جزیره گردشگردی کیش، دومین واحد جدید نیروگاه گازی به ظرفیت ۳۷.۵ مگاوات خریداری و وارد جزیره کیش شده است.

پیش بینی می شود به زودی مراحل نصب، پیش راه اندازی و راه اندازی این واحد جدید نیروگاهی در سطح جزیره کیش آغاز شود.

با نصب و راه اندازی از واحدهای جدید نیروگاهی، ظرفیت نصب شده اسمی نیروگاههای در جزیره کیش به ۲۷۵ مگاوات و ظرفیت عملی تولید برق در جزیره کیش به مرز ۲۰۰ مگاوات افزایش می یابد.

به گزارش مهر، هم اکنون ظرفیت نصب شده تولید برق ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده انرژی الکتریکی در منطقه خاورمیانه از مرز ۷۰ هزار مگاوات عبور کرده که پیش بینی می شود ظرفیت تولید برق تا پیش از تابستان سال جاری به ۷۳ هزار مگاوات افزایش یابد.

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی هم اخیرا با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید برق ایران به بیش از ۱۰۰ هزار مگاوات، گفته است: با مشارکت بانک توسعه اسلامی و سایر بانک ها باید حدود ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در شبکه تولید، انتقال و توزیع برق کشور انجام شود.

حمید چیت چیان وزیر نیرو هم اخیرا، اعلام کرده است: با برنامه ریزی های انجام شده، پیش بینی می شود به زودی قرارداد ساخت ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید برق با مشارکت حداکثری بخش خصوصی امضا شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار