|
|
کدخبر: ۱۵۲۵۹۰

در ۲ ماه نخست ۲۰۱۴

خبرگزاری تسنیم: مبادلات تجاری ایران و ترکیه در ۲ ماه نخست سال جاری میلادی ۱۱ درصد کاهش یافت و به ۲.۱۰۹ میلیارد دلار رسید که ۱.۶۴ میلیارد دلار از این رقم مربوط به صادرات ایران به این کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، اداره آمار ترکیه اعلام کرد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۲ ماه نخست سال جاری میلادی به ۲.۱۰۹ میلیارد دلار رسید.

مبادلات دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۱ درصدی داشته است. در ۲ ماه نخست ۲۰۱۳ مبادلات دو کشور ۲.۳۶۹ میلیارد دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در ۲ ماه نخست ۲۰۱۴ با کاهش ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۴۶۹ میلیون دلار رسیده است.

واردات ترکیه از ایران در ۲ ماه نخست ۲۰۱۴ نیز نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۳ درصد کاهش یافته و به ۱.۶۴ میلیارد دلار رسیده است.

ایران هفدهمین مقصد صادرات ترکیه و ششمین منبع تامین نیازهای وارداتی این کشور در ۲ ماه نخست ۲۰۱۳ شناخته شده است. صادرات ترکیه به ایران در این مدت معادل ۱.۸ درصد کل صادرات این کشور و واردات از ایران معادل ۴.۴ درصد کل واردات ترکیه در این مدت بوده است.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار