|
|
کدخبر: ۱۵۳۴۴۵

معاون پیشگیری از آسیب های سازمان بهزیستی در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی از اولویت های آموزشی در حوزه پیشگیری از آسیب های ناشی از طلاق و خشونت خانگی خبر داد.

فرهاد اقطار در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در خصوص برنامه های این معاونت در سال ۹۳ و برای سه حوزه پیشگیری از آسیب های طلاق و خشونت خانگی، اظهار داشت: با توجه به افزایش آمار طلاق در سال های اخیر و این که در زمان وقوع طلاق، استرس زیادی به افراد وارد می شود، بسیاری از آن ها دچار آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر می شوند.

وی ادامه داد: در عین حال کودکان از مهمترین گروه هایی هستند که در اثر طلاق آسیب می بینند، لذا آموزش هایی در این خصوص به والدین آموزش داده می شود تا حتی الامکان کم ترین آسیب متوجه خانواده شود، البته این طرح در مراحل اولیه است.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی، همچنین گفت: در حوزه پیشگیری از خشونت های خانگی نیز، با توجه به این که خشونت از یک نسل به نسل بعدی انتقال می یابد و افراد خشن، خود قربانی خشونت بوده اند و از سوی دیگر توصیه های دینی برای کنترل خشم، بر آن هستیم تا با آموزش از آسیب های مرتبط با این مقوله جلوگیری کنیم.

وی افزود: حوزه دیگر مورد توجه این معاونت در سال جاری، آموزش مدیریت منابع مالی و اقتصادی خانواده است چرا که بسیاری از طلاق ها در ارتباط با نبود مهارت های لازم در مسائل اقتصادی و انضباط پولی است؛ مدیریت مالی خانواده از هنرهای زندگی کردن در دنیای کنونی است، به این معنی که در هر زمان تصمیم مناسب مالی بگیریم و به فرزندان خود نیز آموزش دهیم؛ در این صورت است که به جای این که ما دراختیار پول باشیم و این مسئله روابط صمیمی خانوادگی را دچار مشکل کند خانواده پول را برای آسایش اعضا به کار گیرد که الیته این طرح در مرحله تربیت مربی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار