|
|
کدخبر: ۱۵۳۶۵۰

مدیر سابق دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها:

خبرگزاری تسنیم: مدیر سابق دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها گفت: پارلمان اروپا با ورود به مسئله انجمن منحله روزنامه نگاران شأن خود را رعایت نکرده است.

محمدمهدی انصاری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در خصوص قطعنامه صادره از سوی پارلمان اروپا و یکی از بندهای آن درباره بازگشایی انجمن منحله روزنامه نگاران، اظهار داشت: این مسئله از جنبه های متعدد قابل بررسی است؛ اما به نظر می رسد افرادی از داخل کشور با کمیسیون ها و مجموعه های موجود در اتحادیه اروپا از جمله حقوق بشر، مطبوعات، جامعه مدنی و دانشگاهیان در ارتباط بوده و گراهای خاصی را به آن ها می دهند.

وی ادامه داد: این افراد که ممکن است امضاکنندگان نامه به رئیس جمهور نیز جزء آن ها باشند احتمالاً با افراد کم سواد کمیسیون های اتحادیه اروپا ارتباط داشته و موارد را به آن ها گوشزد می کنند، از سوی دیگر افرادی که در خارج از کشورند برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی با آن ها همکاری می کنند.

مدیر سابق دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها همچنین گفت: این موضوع، ورود پارلمان اروپا به یک مسئله بسیار کوچک و داخلی کشورمان است که البته هیچگونه الزام و تعهدی برای ما ایجاد نمی کند و به انجمن منحله روزنامه نگاران ارزش و وجاهت قانونی نمی بخشد.

وی گفت: این موضوع فراتر از دخالت در امور داخلی یک کشور، دست اندازی به استقلال، حکامیت ملی و قوانین آن کشور است اما اگر سازمان ملل نیز در این مورد بیانیه صادر کند نمی تواند مراتب قانونی داخلی کشور را از بین ببرد، چرا که آن انجمن به دلایل حقوقی منحل شده و نمی تواند به کار خود ادامه دهد.

انصاری در پایان گفت: قوه قضاییه در این مورد حکم خود را صادر کرده و رسیدگی به اتهامات و پرونده های اعضای آن انجمن همچنان در حال بررسی است و البته بررسی این موضوع که چه کسانی در این موارد به پارلمان اروپا خط فکری می دهند نیز می تواند به عنوان پرونده های جدید مطرح شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار