|
|
کدخبر: ۱۵۳۸۴۰

رئیس پلیس پیشین راهور پایتخت / ۲

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس پیشین راهور شهروندان تهرانی را قانونمدارترین مردم کشور عنوان کرد و گفت: افزایش نرخ جریمه ها به تنهایی کارساز نیست.

به گزارش خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیم، سردار حسین رحیمی در حاشیه مراسم تودیع خود با اشاره به عملکرد پلیس راهور پایتخت در ایام نوروز اظهار داشت: با اشاره به طرح های ترافیکی پلیس تهران بزرگ و همچنین تلاش ماموران راهور پایتخت در این ایام بهار خوبی آغاز شد و در طول این مدت ۲۰ درصد از تصادفات خسارتی، ۲۷ درصد از سوانح منجر به فوت و ۲۸ درصد از تصادفات جرحی کاهش یافت که امیدواریم این روند تا ادامه سال جاری نیز ادامه یابد.

وی با بیان اینکه پلیس راهور تهران بزرگ در ۴ سال اخیر موفق به کسب رتبه برتر کشور شده است، تکرار آن را سخت تر از به دست آوردن این رتبه برتر عنوان کرد و افزود: با توجه به موقعیت ویژه تهران بزرگ، تاثیر آمار ترافیکی و سوانح این شهر بر تمام کشور بارز است و این پست از موقعیت ویژه ای برخوردار است.

سردار رحیمی در ادامه با اشاره به میزان صدور برگ جریمه در سال گذشته خاطر نشان کرد: اعمال قانون در سال گذشته در حوزه تخلفات حادثه ساز پایتخت افزایش داشت ولی اعمال قانون برای دیگر تخلفات از کاهش چشمگیری برخوردار بود که این موضوع نشاندهنده حرکت پلیس راهور پایتخت به سمت هدفمندتر کردن اعمال قانون متخلفان بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تاثیرگذاری تعیین مناطق نمونه ترافیکی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تعیین مناطق نمونه ترافیکی پایتخت با در نظر گرفتن المان های مختلف ترافیکی از جمله آموزش، اعمال قانون و… انجام می شود، تعیین این مناطق در احیاء قانونمداری در برخی نقاط حساس کشور تاثیرگذار است.

فرمانده پیشین پلیس راهور تهران همچنین افزایش نرخ جریمه ها را به تنهایی در بهبود وضعیت ترافیک پایتخت کارساز ندانست و افزود: من بر این باورم که افزایش نرخ جریمه ها به تنهایی در بهبود وضعیت ترافیکی کارساز نیست ولی بی تاثیر هم نخواهد بود چرا که با تورم فعلی برخی از تخلفات دارای جرائم اثرگذار نیست.

سردار رحیمی در پایان شهروندان تهرانی را قانونمدارترین مردم کشور عنوان کرد و گفت: آمارها نشان می دهد مردم تهران به نسبت دیگر هموطنان قانون پذیرتر بوده و بیش از دیگر مردم کشور مقررات و قوانین ترافیکی را رعایت می کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار