|
|
کدخبر: ۱۵۴۳۳۰

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش وپرورش در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح یک روز بدون کیف و کتاب در سال تحصیلی جدید، گفت: برنامه های مختلفی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای این روز طراحی شده است.

مهدی علی اکبرزاده در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمدر ارتباط با اولویت های اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۳ اظهار داشت: اداره کل فرهنگی و هنری برنامه های مختلفی را برای سال ۹۳ در نظر گرفته است که توسعه فعالیت اردوگاه ها و کانون های فرهنگی و تربیتی از اهم اولویت های سال ۹۳ است.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ اردوگاه دانش آموزی و ۱۲۰۰ کانون فرهنگی و تربیتی دارای قابلیت هایی است که می توان از این قابلیت ها برای آموزشهای مختلف از جمله مهارت های زندگی و فعالیت های اجتماعی برای دانش آموزان استفاده کرد.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورشبا اشاره به اینکه در تابستان امسال برنامه «هر دانش آموز یک مهارت» را اجرا خواهیم کرد، گفت: با استفاده از ظرفیت اردوگاه ها و کانون های فرهنگی و تربیتی تلاش می کنیم تا در فراغت تابستانی طی هماهنگی با مدارس و استفاده از مربیان متخصص هر دانش آموز را با یک مهارت آشنا کنیم.

علی اکبر زاده ادامه داد: برنامه های تربیتی متعددی در طول سال تحصیلی و در ایام تابستان در اردوگاه ها دایر هستند و برنامه ریزی ما در سال ۹۳ در راستای ساماندهی بهینه اردوگاه هاست و اینکه برنامه های متعدد و متنوع تری را متناسب با نیازهای روز به دانش آموزان ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا ساعات بیشتری از فعالیت اردوگاه ها را به حضور دانش آموزان اختصاص دهیم و در فراغت تابستانی به صورت تمام وقت از ظرفیت اردوگاه ها استفاده کنیم.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره بهاینکه «یک روز بدون کیف و کتاب» بعد دیگری از فعالیت ما در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ است، گفت: قرار است تا از مهر ۹۳ یک روز بدون کیف و کتاب(روزهای پنجشنبه) به عنوان یک روز پر نشاط و جذاب در برخی از مدارس ابتدایی به صورت آزمایشی و بصورت داوطلبانه اجرا شودکه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون های فرهنگی و تربیتی این روز طراحی شده و تلاش می کنیم تا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت بازی برای کودکان آنها را با اسباب بازیها و بازی های بومی و فعالیتها و سرگرمی های مختلف نیز آشنا کنیم.

علی اکبرزاده اظهار داشت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تقویت رویکرد تربیتی در برنامه های آموزشی و ورود برنامه های تربیتی به کتاب های درسی در سال ۹۳ پیگیری می شود به گونه ای که کارشناسان فرهنگی و هنری با کارشناسان تالیف کتاب های درسی همکاری داشته باشند.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش افزود: افزایش سرانه کتاب و مطالعه در مدارس و تجهیز کتابخانه های مدارس نیز از اولویت های سال جدید است. باید توجه داشت که پشتوانه یک نوشتار و انشای قوی یا پشتوانه یک مناظره و گفت وگوی علمی داشتن اطلاعات خوب از طریق مطالعه است.

علی اکبر زاده درخصوص برگزاری گفت وگو و کرسی های آزاد اندیشی در مدارس گفت: کرسی های آزاد اندیشی دانش آموزی در فعالیت های فوق برنامه اجرا می شود و در قالب اردوهای دانش آموزی نیز روش مناظره و گفت وگو را به دانش آموزان آموزش می دهیم.

وی با اشاره به پرسش مهر رئیس جمهور اظهار داشت: پرسش مهر هر سال در روز اول مهر همزمان با بازگشایی مدارس از سوی رئیس جمهور طرح می شود و کنگره کشوری آن تابستان اجرا خواهد شد در این کنگره از دانش آموزان منتخب پرسش مهر که به سوالات رئیس جمهور پاسخ داده اند دعوت به عمل می آید و از آنان تقدیر خواهد شد.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: جشنواره های فرهنگی و هنری دانش آموزان در مرداد امسال در رشته های: ادبی، هنرهای دستی و تجسمی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه، رسانه و فضای مجازی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار