|
|
کدخبر: ۱۵۴۴۶۲

وزیر دادگستری:

خبرگزاری تسنیم: وزیر دادگستری گفت: پارلمان اروپا از نظر اهل سیاست و نظر، حتی در خود اروپا جایگاه بالایی نداشته و صرفا جایگاهی توصیه ای و راهنمایی دارد و به اصطلاح محلی از اعراب ندارد و منزلت آن از پارلمان های محلی پایین تر است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری در اولین جلسه تفسیر قرآن در سال جدید ضمن تبریک سال نو و ابراز خرسندی از فضای بدون تشنج و استرس و دغدغه در روزهای پایانی سال گفت: خوشبختانه امسال از این جهت فضای اجتماعی ما فضایی آرام، متبوع و کم حاشیه بود.

وزیر دادگستری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال جدید به بحثاقتصاد و فرهنگ اشاره کردند که موضوعات اساسی و اصلی جامعه ما هستند. در وضعیت فرهنگی گنگ، مبهم و ظلمانی دنیا، واقعا باید به مقوله فرهنگ به معنای اخص توجه داشته باشیم. در جامعه ما باورهای صحیح و عمیق و درستی داریم؛ دینمداری، پاک نهادی، تقید به دین و اخلاق و ارزشهای والای الهی و سنتهای خوب ملی، سرمایه اصلی فرهنگی ماست و نباید بگذاریم القائات و تبلیغات دشمنان آن را ضعیف و متزلزل کند.

وی گفت:«اهمیت موضوع فرهنگ به معنای عام آن نیز تا آنجاست که اقتصاد بدون فرهنگ صحیح مصرف، تولید، روابط اقتصادی، مناسبات بازار کار، فرهنگ کار، تعهد به قراردادها و پیمان هایی که سلامت محیط کسب و کار را تضمین می کند، موجب رونق اقتصاد نخواهد شد و نافرجام خواهد بود. از این جهت از فرهنگ به معنای عام نباید غفلت کرد».

عضو دولت یازدهم با بیان این مطلب که در موضوع اقتصاد و فرهنگ، دولت در خط مقدم بیشترین تلاش را انجام می دهد و همه باید کمک کنند خاطر نشان کرد: این موضوع با عزم ملی شدنی است و بستر این عزم ملی نیز همفکری، همدلی و همراهی عموم ملت است. کسانی که از جهت باورها با هم تعارض و تفاوت دارند و در مسیر جدایی هستند نمی توانند ید واحد باشند و نباید اجازه داد موارد اختلافی مانع در حرکت در مسیر اتحاد شود و حتما این موضوع اقتصاد و فرهنگ در بستر عزم ملی به مدیریت جهادی نیاز دارد تا به سرانجام برسد.

وزیر دادگستری در خصوص بیانیه اخیر پارلمان اروپا نیز گفت: پارلمان اروپا بیانیه ای ۲۰ ماده ای داده است و در آن بحثحقوق بشر، اعدام ها، گرایشات دینی، آزادسازی زندانیان، حقوق زنان و همجنس بازان را مطرح کرده اند که مسایل تازه ای نیست. از طرفی در چندین بند از این بیانیه به اقتدار و نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی و به تاثیرگذاری در منطقه، خاورمیانه و کشورهای مختلف اشاره شده است که اعتراف آنان به قدرت تاثیرگذاری ایران است.

وی در در این خصوص همچنین افزود: نکته مهم این است کهپارلمان اروپا از نظر اهل سیاست و نظر، حتی در خود اروپا جایگاه بالایی نداشته و صرفا جایگاهی توصیه ای و راهنمایی دارد و به اصطلاح محلی از اعراب ندارد و منزلت آن از پارلمان های محلی پایین تر است. لذا جای این سوال است که چرا عده ای در کشور اینطور القا می کنند که بیانیه پارلمان اروپا نشانه ضعف ماست و مسئولین ضعف نشان داده اند؟این موضوعات را باید با دقت برآورد و مطالعه کرد و مهمتر آنکه ظرف سه سال و نیم گذشته از سوی پارلمان اروپا ۶۰ بیانیه و قطعنامه علیه کشورمان صادر شده است که بسیاری از آن تندتر از بیانیه اخیر است. هرچند این پارلمان محلی از اعراب نداشته و بیانه هایش اهمیتی ندارد اما چطور این ۶۰ بیانیه در کمتر از ۴ سال تاکنون کسی را حساس نکرده و سبب موضع گیری نشده است اما در خصوص بیانیه اخیر عده ای اینطور القا می کنند که مسئولین ضعف نشان داده اند؟

پورمحدی ادامه داد: اتفاقا صدور این بیانیه ها و این دست موضوعات نشانه قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی است. می بایست به این موضوعات هوشمندانه نگاه کرد و یکدیگر را راهنمایی کنیم و در مقابل دشمنان ید واحد شویم تا بتوانیم از حقوق ملت دفاع کنیم و از حرف های بی ربط دشمن دچار مجادله و کشمکش نشویم.متاسفانه این موضوعات در رسانه های خود غربی ها اینقدر تکرار نشده که در رسانه های داخلی ما منعکس شده است. به نظر من این از نکات مربوط به فرهنگ عمومی است که باید اصلاح شود و مناسبات و مراودات اجتماعی مان را بازنگری کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار