|
|
کدخبر: ۱۵۴۵۱۰

خبرگزاری تسنیم: قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی اندکی افزایش یافت و به ۱۳۰۰ دلار و ۴ سنت در هر اونس رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در حالی که شاخص ها در بازارهای بورس کاهش یافته و تنش های ژئوپلتیک در اوکراین جذابیت بازار طلا را افزایش داده است، قیمت فلز زرد امروز اندکی افزایش یافت.
اما با توجه به ناچیز بودن تقاضای فیزیکی در آسیا و خوش بینی در مورد ترمیم اقتصاد آمریکا، قیمت طلا افزایش چشم گیری را شاهد نبوده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۳۰۰ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت طلا در جلسه قبل ۰.۵ درصد کاهش یافته بود.
تحلیلگران به رویترز گفتند: «تا حدی که بدبینی نسبت به سرمایه گذاری بر بهبود فعلی اقتصاد امریکا و تلاش شاخص های سهام برای افزایش سایه بیاندازد، طلا می تواند به منتفع شدن از تقاضا برای سرمایه گذاری ادامه دهد.»
اشتها برای ریسک پذیری نیز به دنبال تنش ها در اوکراین کاهش یافه است. در یکی از شهرهای اوکراین معترضان طرفدار روسیه سلاح ها را در اختیار گرفتند و در یک شهر دیگر موجودیت یک جمهوری جدایی طلب را اعلام کردند. کی اف این تحولات را به عنوان بخشی از یک طرح روسی برای توجیه تهاجم نظامی و تجزیه این کشور توصیف کرده است.
بازار طلا به عنوان یک محل سرمایه گذاری جایگزن، معمولا از وضعیت های مبهم اقتصادی و ژئوپلتیک منتفع می شود.
یک تحلیلگر فنی گفت، طلا در سطح ۱۳۰۴ دلار با یک مقاومت فنی مواجه است و در صورت عبور از این سطح، به سطح ۱۳۲۱ دلار افزایش خواهد یافت.
قیمت طلا پس از افت ۲۸ درصدی در سال ۲۰۱۳، از ابتدای امسال تاکنون ۸ درصد افزایش یافته است، اما فلز زرد در هفته های اخیر رویکرد رو به ترقی خود را از دست داده است.
انتهای پیام / / ۲۴

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار