|
|
کدخبر: ۱۵۴۸۱۹

رئیس ستاد نماز جمعه تهران:

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد نماز جمعه تهران بابیان اینکه در صورت فرهنگ سازی اوراق وقف دیگر هیچ پروژه بر زمین مانده ای در کشور باقی نمی ماند، گفت: انتشار اوراق وقف، اقدامی خوب برای استفاده از ابزار روز برای ترویج سنت وقف است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، حجةالاسلام والمسلمین سیدیدالله شیرمردی، رئیس ستاد نماز جمعه تهران با اشاره به انتشار اوراق وقف در کشور برای ساخت بیمارستان ویژه بیماران مبتلا به سرطان گفت: انجام وقف به صورت مشارکتی کار جدیدی نیست و بسیاری از مساجد، حسینیه ها، آستان قدس رضوی و سایر موقوفات بزرگ به صورت مشارکتی ساخته شده و چندین واقف داشته اند.

وی ادامه داد: در ساخت برخی از مساجد مثلاً یک واقف تهیه مصالح، یک واقف، زمین، دیگری وقف تجهیزات را بر عهده داشته است، هر صحن آستان قدس رضوی نیز توسط یک یا چندین واقف ساخته و وقف این آستان شده است.

شیرمردی انتشار اوراق وقف را اقدامی خوب برای استفاده از ابزار روز در خصوص سنت وقف دانست و گفت: در گذشته نیز موقوفات ارزشمندی برای درمان و بهداشت مردم صورت گرفته است، مثلاً موقوفه نمازی در شیراز موقوفه ای است که برای درمان مردم وقف شده بود اما وقتی واقف متوجه شد که مردم به دلیل آلودگی آب دچار بیماری می شوند با وقف ۷۰ تا ۸۰ حلقه چاه و در اختیار قرار دادن آب و ایجاد تصفیه خانه آب سالم، موجب کاهش بیماری ها در زمان خود شد.

وی افزود: ممکن است افراد به اندازه ای دارایی نداشته باشند که بتوانند به تنهایی موقوفه ای ایجاد کنند اما اکنون با انتشار اوراق وقف همه می توانند در پروژه های وقفی شریک و جزو واقفان قرار گیرند.

رئیس ستاد نماز جمعه تهران بر لزوم آگاهی کامل متولیان موقوفات در خصوص احکام وقف، حق الله و حق الناس تأکید کرد و گفت: موقوفه خواری باید از درون موقوفات ریشه کن شود و سازمان اوقاف نیز در این راستا باید با ریشه کنی موقوفه خواری انقلابی را ایجاد کند.

وی بر وجود ۷۰ تا ۸۰ درمانگاه و بیمارستان موقوفه در تهران نیز اشاره کرد و گفت: بیمارستان هایی بودند که به کمک وقف ساخته شده اند اما پس از ساخت، همان مبالغ بیمارستان های خصوصی از مردم گرفته می شد و موقوفه بودن یا نبودن بیمارستان فرقی به حال مردم نداشت، باید مراقب باشیم که بیمارستان تخصصی ویژه بیماران مبتلا به سرطان به این سرنوشت دچار نشود و تمهیداتی اندیشیده شود که هزینه درمان در آن برای مردم کم تر باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار