|
|
کدخبر: ۱۵۵۰۱۶

سازمان جهانی کار با اشاره به مشکلات و مسائل معلولان در پیدا کردن شغل و ورود به بازار کار اعلام کرد: در برخی کشورها مانند اندونزی، سهمی از بازار کار به منظور استخدام اجباری افراد معلول وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره معلولیت و مشکلات اشتغال اینگونه افراد با تاکید بر اینکه تاکنون تا حدود زیادی حقوق آنان در بازار کار نادیده گرفته شده است اعلام کرد: معلولان با مسائل فراوانی در پیدا کردن شغل مواجه اند، اما اغلب آنها تصورات غلطی از معلولیت دارند و در واقع فکر می کنند قادر به انجام برخی امور نیستند.

این مسائل اغلب باعثبروز نگرش منفی درباره همکاران و سرپرستان در بنگاه ها می شود و این مسئله حتی در شرکت هایی که درباره این افراد تعهد استخدامی دارد نیز وجود دارد. یک عامل بروز این مسائل ترس افراد از ناشناخته ها است.

در حال حاضر ۱.۳ میلیارد نفر معلول در جهان وجود دارد که با خانواده هایشان به ۲.۲ میلیارد نفر بالغ می شود. در برخی کشورها مانند اندونزی قوانینی وجود دارد که اجبارا باید ۱ درصد استخدام ها به افراد معلول اختصاص یابد.

بر پایه این گزارش، کارفرمایان به تدریج در حال حرکت به این مسیر هستند که استخدام افراد معلول صدقه نیست و آنها توانایی های فراوانی برای کار دارند. سازمان بین المللی کار به دنبال اجرای برخی برنامه ها به منظور ترویج برابری فرصت ها و همچنین درمان افراد معلول در توانبخشی حرفه ای است.

همچنین برنامه هایی به منظور آموزش و اشتغال افراد معلول در دست است. این اقدامات می تواند به تقویت دانش و اشتغال افراد معلول کمک کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار