|
|
کدخبر: ۱۵۵۶۹۸

مسکن در هفته ای که گذشت

خبرگزاری تسنیم: اتمام بازنگری طرح جامع مسکن تا پایان بهار، حل مشکل اضافه دریافت حق بیمه مسکن مهر و دعوت از آخوندی وزیر راه و شهرسازی به مجلس برای ارائه پاره ای توضیحات در خصوص طرح این وزارتخانه برای بخش مسکن از جمله اخبار این هفته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، در اولین روز هفته مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن آغاز سیاست گذاری سال۹۳ مسکن پس از بازنگری طرح جامع مسکن تا پایان بهار خبر داد.

یک روز بعد مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی حل مشکل اضافه دریافت بیمه مسکن مهر توسط سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: بر اساس بخشنامه وزیر تعاون این سازمان باید طبق مصوبه دولت به ازای هر مترمربع مسکن مهر ۵۲۰۰ تومان بیمه دریافت کرده و نباید مانند گذشته مبالغ اضافه ای را مطالبه کند.

وی همچنین با اشاره به اتمام دور اول شناسایی پروژه های مشکل دار تعاونی های مسکن از تهیه و امضای بخشنامه ای با مشارکت وزارتخانه های راه و تعاون برای اخطار به اعضای کم کار تعاونی های مسکن خبر داد.

در این هفته رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام و تاسیس این بنیاد با اشاره به پیشنهاد افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۱۲.۵ میلیون تومان به ۱۸ میلیون گفت: معاون اول رئیس جمهوری بانک مرکزی را مأمور پیگیری این افزایش کرده است.

دعوت از آخوندی، وزیر راه و شهرسازی برای حضور در مجلس جهت توضیح درباره پیش نویس طرح جدید مسکن دیگر خبر هفته سوم فروردین ماه بود.

بانک مرکزی نتایج بررسی فعالیت های ساختمانی بخش خصوصی در مناطق شهری استان های مختلف ایران در سه ماه اول سال ۱۳۹۲، در ۴ زمینه سرمایه گذاری، ساختمان های شروع شده، ساختمان های تکمیل شده و واحدهای مسکونی تکمیل شده را منتشر کرد که بر اساس آن ساخت وساز در بهار سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار