|
|
کدخبر: ۱۵۵۷۳۹

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی از واگذاری حداقل ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی در حاشیه چهارمین جلسه شورای عالی استان ها با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره واگذاری مسکن مهر، اظهار دشت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی از مسکن مهر واگذار شده این در حالی است که روز گذشته در ملاقاتی که با مدیرعامل بانک مسکن و هیئت مدیره آن داشتم گفته شد کار دفترچه فروش اقساط بیش از یک میلیون واحد مسکونی انجام شده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزیمان این است که در سال جاری حداقل ۷۰۰ هزار واحد مسکونی مهر را واگذار کنیم تا در واقع بیش از ۹۰ درصد کار به اتمام برسد و بخش کمی برای سال ۹۴ باقی بماند.

وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش قیمت مسکن مهر در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز گفت: نسبت به تجدید نظر در قراردادهای مسکن مهر دستوری صادر نکرده ایم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مسکن امید اظهار داشت: بحثرسیدگی به امر مسکن گروه های کم درآمد مسئله ای است که مورد توجه دولت قرار دارد. در سالروز فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مطالبی در این زمینه بیان خواهم کرد.

آخوندی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره تعامل با شوراها، تصریح کرد: اعتقاد بنده این است که مدیریت شهری بدون فعالیت شوراها امکانپذیر نیست و در برنامه های وزارتخانه نیز یکی از موضوعات مورد توجه توسعه همکاری با شوراهاست.

وی درباره جلسه خود با اعضای شورای عالی استان ها اظهار داشت: در این جلسه چند نکته درباره فرآیندهای رسیدگی به طرح های جامع و تفصیلی مطرح شد که وعده کردیم نقش شوراها و شهرداری ها را در این رابطه افزایش دهیم و از نظرات آنها در تمام مراحل رسیدگی به طرح ها بهره مند شویم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که مورد توجه قرار گرفت مربوط به مدیریت یکپارچه شهری بود چراکه این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنده این موضوع را در جلسه هیئت وزیران تعقیب می کنم و آنچه به وظایف وزارتخانه مربوط می شود را مورد توجه قرار خواهم داد. علاوه بر این باید مدیریت یکپارچه شهری و حریم را با هم مورد توجه قرار داد تا بتوانیم از ساخت و سازهای بی رویه جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: البته این کار نیاز به تدوین لایحه دارد که اعلام آمادگی کردیم تا با هم فکری شورای عالی استان ها آن را عملی کنیم. نکته دیگری که از اهمیت برخوردار است نظام بودجه ریزی درخصوص عدم تعادل های منطقه ای است زیرا برخی مناطق به شدت برخوردار و برخی دیگر به شدن محروم هستند بنابراین باید نظام بودجه ریزی به نفع عدم تعادل های منطقه ای منجر شود که در این زمینه نیز آمادگی همکاری با شورای عالی استان ها را داریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار