|
|
کدخبر: ۱۵۵۷۷۷

در جریان سفر وزیر دادگستری به بغداد

خبرگزاری تسنیم: وزیر دادگستری جمهوری اسلای ایران با نخست وزیر عراق دیدار و درباره مسایل دوجانبه تبادل نظر کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام پورمحمدی و نوری المالکی در این دیدار بر اجرایی شدن توافقنامه های چهارگانه بین دو کشور به ویژه توافقنامه استرداد مجرمان و انتقال محکومین به حبس تاکید کردند.


یادداشت تفاهم اجرای توافقنامه انتقال محکومین به حبس در این سفر بین وزرای دادگستری دو کشور امضا می شود. وزیر دادگستری کشورمان بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با عراق در همه زمینه ها تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار همچنین با اشاره با اشترکات فرهنگی و مذهبی دو ملت ایران و عراق، فراهم شدن تسهیلات و امکانات لازم برای افزایش سفرها و سهولت تردد زائران بین دو کشور را ضروری خواندند.

براساس این گزارش حجت الاسلام پورمحمدی، وزیر دادگستری در بدو ورود به بغداد و در جمع خبرنگاران هدف اصلی خود از سفر به کشور عراق را دیدار با مقامات سیاسی و قضایی این کشور عنوان کرد.

وی هدف اصلی خود از سفر به این کشور را دیدار با مقامات قضایی و سیاسی از جمله نوری مالکی نخست وزیر، رییس مجلس و سایر مقامات دانست و گفت: در سالهای گذشته مذاکرات خوبی بین دو کشور و بویژه مقامات قضایی صورت گرفته و در این سفر نیز به دنبال امضای چهار پیمان حقوقی قضایی هستیم که شامل معاضدت حقوقی مدنی، سیاسی و استرداد مجرمین و انتقال محکومین است.

وی همچنین افزود: روابط دو کشور توسعه بسیار زیادی یافته و اتباع هر دو کشور به منظور زیارت، سیاحت و تجارت در حجم بالایی تردد دارند. در عین حال قراردادهای تجاری زیادی در حال انجام است و لازمه ثبات این روابط و توسعه و تعمیق آن، دفاع حقوقی از شهروندان و رفت و آمدهاست و برقراری توافق در زمینه های مختلف از این جهت اهمیت بسزایی دارد.

وزیر دادگستری تصریح کرد: امیدواریم با امضای موافقتنامه ها که به امضای مجالس دو کشور نیز خواهند رسید، گام بلندی در جهت توسعه روابط و حسن همجواری و همبستگی دو کشور و اعتلای همکاری ها که مطمئنا در تامین منافع و برقراری امنیت و تقویت جایگاه دو کشور در منطقه موثر خواهد بود برداریم.

پورمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: در کنار بحثهای حقوقی و قضایی، بحثهای سیاسی را نیز تعقیب می کنیم که امیدواریم در این جهت و در زمینه بسط همکاریها به نتایج بهتری برسیم.

وی در پایان گفت: در این سفر از ستاد بازسازی عتبات عالیات بازدید خواهم کرد و دولت نیز به تازگی مصوبات خوبی در این رابطه داشته و کمکهای مناسبی کرده است و مردم نیز از ما انتظار دارند در توسعه اماکن مقدسه دولت به سهم خود تلاش داشته باشد که خوشبختانه همواره شاهد بهبود و توسعه فضاهای زیارتی و اماکن مقدسه بوده ایم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار