|
|
کدخبر: ۱۵۶۰۰۷

گزارش ماهانه اوپک(۱)

خبرگزاری تسنیم: اوپک از قیمت ۱۰۴.۰۱ دلاری قیمت نفت سنگین ایران در مارس ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد متوسط قیمت نفت سنگین ایران در سه ماه نخست ۲۰۱۴ با کاهش ۴.۱۱ دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۰۴.۶۲ دلار رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد قیمت سبد نفتی این سازمان در ماه مارس ۲۰۱۴ برابر با اسفند ۹۳ با ۱.۲۳ دلار کاهش نسبت به ماه قبل از آن به ۱۰۴.۱۵ دلار در هر بشکه رسید.

هر بشکه نفت اوپک در ماه فوریه ۲۰۱۴ در برابر ۱۰۵.۳۸ دلار معامله شده بود. تمامی نفت های این سازمان در ماه مارس با کاهش قیمت مواجه شده اند.

بر اساس این گزارش متوسط قیمت نفت سنگین ایران در ماه مارس ۱۰۴.۰۱ دلار در هر بشکه گزارش شده که نسبت به ماه قبل از آن ۹۵ سنت کاهش داشته است.

متوسط قیمت نفت سنگین ایران در ۳ ماه نخست سال جاری میلادی نیز ۱۰۴.۶۲ دلار در هر بشکه اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۱۱ دلار کاهش داشته است.

قیمت سایر نفت های اوپک در ماه مارس امسال به ازای هر بشکه به این شرح بوده است: نفت سبک عربستان ۱۰۴.۸ دلار، نفت سبک عراق ۱۰۲.۱ دلار، نفت بونی لایت نیجریه ۱۰۹.۵ دلار، سیدر لیبی ۱۰۷.۱۵ دلار، نفت گیراسول آنگولا ۱۰۸.۶۷ دلار، نفت صادراتی کویت ۱۰۳.۰۵ دلار، نفت مارین قطر ۱۰۴.۰۷ دلار، مری ونزوئلا ۹۳.۲۳ دلار، موربان امارات ۱۰۷.۶ دلار، اورینت اکوادور ۹۴.۹۶ دلار و صحرای الجزایر ۱۰۸.۹۵ دلار.

قیمت نفت برنت دریای شمال نیز در این ماه با کاهش ۱.۳۲ دلاری نسبت به ماه قبل از آن به ۱۰۷.۵۵ دلار در هر بشکه رسید. نفت سبک آمریکا نیز با کاهش ۲۵ سنتی در برابر ۱۰۰.۵۳ دلار در هر بشکه معامله شد.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار