|
|
کدخبر: ۱۵۶۰۲۹

عبدالله البدری:

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل اوپک با اشاره به این که اوپک برای افزایش تولید نفت ایران جا باز می کند گفت: برای جذب هرگونه افزایش تولید از جانب عراق و ایران در سال ۲۰۱۴ مشکلی برای اوپک وجود ندارد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل ازبلومبرگ، دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) اعلام کرد که این سازمان قصد دارد امکان تولید بیشتر نفت خام توسط ایران را فراهم کند.

عبدالله البدری روز گفت اوپک انتظار افزایش تدریجی تولید نفت ایران و عراق را دارد، در حالی که لیبی نیز می تواند تولید نفت خود را در طی یک ماه آینده تا یک میلیون بشکه افزایش دهد.

وی افزود: «برای جذب هرگونه افزایش تولید از جانب عراق و ایران در سال ۲۰۱۴ مشکلی برای اوپک وجود ندارد.»

وی ادامه داد: «زمانی که تولید نفت لیبی برگردد، ما آن را تطبیق خواهیم داد، زیرا تولید نفت این کشور در آمارهای ما قرار دارد.»

بدری همچنین خاطرنشان کرد، تقاضای جهانی در سال ۲۰۱۴،۱. ۱ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داشت و اوپک در باقیمانده سال جاری، روزانه ۳۰ میلیون بشکه نفت خام تولید خواهد کرد.

صادرات نفت ایران به جز به ژاپن، در ماه مارس به ۱.۲۸ میلیون بشکه در روز رسید. این میزان نفت به کشورهای چین، هند، کره جنوبی، ترکیه و سوریه صادر شده است. صادرات نفت ایران به هند در ماه مارس در مقایسه با ماه فوریه، افزایشی ۱۴ درصدی داشته است. حجم صادرات نفت ایران در ماه فوریه حدود ۱.۴ میلیون بشکه در روز بود.

انتهای پیام / / ۳۶

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار