|
|
کدخبر: ۱۵۶۱۱۱

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزی با رقابت بیش از هشت هزار نفر از نهم تا دوازدهم اردیبهشت برگزار می شود.

حسن ساعی دهقان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیماظهار داشت: مرحله دوم آزمون المپیادهای علمی دانش آموزان از تاریخ ۹ تا ۱۲ اردیبهشت در سراسر کشور در ۷ رشته ریاضی، فیزیک، شیمی، نجوم و اخترفیزیک، ادبیات، زیست شناسی و کامپیوتر برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست آزمون المپیادهای علمی با حضور ۱۵۴ هزار و ۷۷۴ دانش آموز علاقه مند از سراسر کشور برگزار شد، افزود: بیش از هشت هزار نفر در مرحله نخست پذیرفته شده و برای رقابت به مرحله دوم راه یافتند که نتایج مرحله دوم المپیادهای علمی در دهه آخر خرداد اعلام می شود.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: ساعت شروع مرحله دوم المپیادهای علمی صبح ها راس ساعت هشت و سی دقیقه و در نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۴ است که سوال های آزمون المپیادهای ریاضی، فیزیک، زیست شناسی، نجوم و اختر فیزیک به صورت تشریحی و آزمون المپیاد ادبیات به صورت چهارگزینه ای خواهد بود همچنین آزمون المپیادهای شیمی و کامپیوتر به دو صورت تشریحی و چند گزینه ای خواهد بود.

ساعی دهقان بیان کرد: بعد از اعلام نتایج مرحله دوم آزمون المپیادهای علمی، همانند سال گذشته، اوایل تیرماه، مدرسه تابستانی با حضور منتخبین مرحله دوم برگزار می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار