|
|
کدخبر: ۱۵۶۱۶۲

خبرگزاری تسنیم: قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی ۱۵ سنت کاهش یافت و به ۱۰۷ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در حالی که چشم انداز عرضه جهانی نفت با پیش بینی صادرات بیشتر نفت لیبی بهبود یافته است، قیمت نفت برنت امروز کاهش یافت و به ۱۰۷ دلار نزدیک شد، هرچند تداوم تنش ها بین غرب و روسیه بر سر اوکراین، جلوی افت بیشتر قیمت ها را گرفت.
اعلام اوپک مبنی بر پیش بینی کاهش تقاضا برای نفت این سازمان در سال جاری میلادی دیگر عامل کاهش قیمت نفت بود. این در حالی است که آمارهای منتشر شده در مورد چین نشان می دهد، واردات نفت این کشور به پایین ترین سطح در پنج ماه اخیر رسیده است.
اوایل این هفته، آمریکا اعلام کرد که حجم ذخایر نفت خامش به دلیل افزایش تولید داخلی، رشد داشته است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش ۵۲ سنتی در جلسه گذشته، امروز ۱۵ سنت دیگر کاهش یافت و به ۱۰۷ دلار و ۳۰ سنت رسید. نفت برنت احتمالا این هفته را با افزایشی ۰.۵ درصدی به پایان خواهد برد. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز ۲۵ سنت کاهش یافت و به ۱۰۳ دلار و ۱۵ سنت رسید، اما احتمالا این هفته را با رشدی ۲ درصدی به پایان خواهد رساند.
کن هاسه گاوا، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «با توجه به اینکه رشد تولید سریعتر از رشد تقاضا خواهد بود، بازارها ملایم تر از سطح کنونی خواهند بود.» وی افزود: «سرمایه گذاران همچنان در حال رصد کردن وضعیت اوکراین هستند، اما احتمال افزایش بیشتر قیمت ها در شرایط فعلی محدود به نظر می رسد.»
سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) روز پنجشنبه در گزارش ماهیانه خود پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت این سازمان در سال ۲۰۱۴ به طور متوسط به ۲۹.۶۵ میلیون بشکه در روز برسد که ۵۰ هزار بشکه نسبت به برآورد قبلی کاهش نشان می دهد.
انتهای پیام / / ۴۳


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار