|
|
کدخبر: ۱۵۶۳۲۰

در گفت وگو با تسنیم؛

خبرگزاری تسنیم: هفته سلامت امسال از اول تا هفتم اردیبهشت برگزار می شود که برای نخستین بار شاهد سوال سلامت رئیس جمهور در بخش دانش آموزی هستیم که با توجه به شعار هفته سلامت تحت عنوان یک عمر سلامت با خود مراقبتی برنامه های مختلفی در مدارس برگزار می شود.

عباسعلی ایمانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمدرخصوص برنامه های هفته سلامت آموزش و پرورش اظهار داشت: هفته سلامت امسال با کمی تاخیر از اول تا هفتم اردیبهشت با شعار یک عمر سلامت با خود مراقبتی برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به چالش های مهم بهداشتی از جمله بیماری های غیرواگیرتوجه به این بیماری ها با رویکرد خودمراقبتی در جهت دستیابی به زندگی سالم اساس برنامه های هفته سلامت است.

کارشناس آموزش سلامت وزارت آموزش و پرورش و مشاور مدیر کل سلامت با اشاره به صنعتی شدن زندگی و تغییر سبک زندگی در ایران گفت: بیماری های غیرواگیر جزء چالش هاس اساسی وزارت بهداشت و حوزه سلامت است.

ایمانی ادامه داد: بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اولویت سلامت و بهداشت و درمان جزء اولویت های مهم دولت است، ضرورت سرمایه گذاری در امر سلامت بر هیچ کس مشخص نیست و در آموزش وپرورش نیز به اولویت های حوزه سلامت توجه می کنیم به ویژه در بحثخودمراقبتی تمام شاخص هایی که باعثافزایش کیفیت زندگی فرد شده و طول عمر مفید را به همراه دارد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه مدارس مروج سلامت با رویکرد توانمندسازی و افزایش ظرفیت فرهنگ خودمراقبتی از سال تحصیلی ۸۸-۸۹ با ۷۲ مدرسه در کشور کار خود را آغاز کرد، گفت: در سال تحصیلی ۹۱-۹۲ تعداد مدارس مروج سلامت به ۲۰ هزار مدرسه رسید.

ایمانی در پاسخ به این پرسش که آیا در هفته سلامت که موضوع خودمراقبتی مطرح است، به نوجوانان دبیرستانی بحثپیشگیری و خودمراقبتی در برابر ایدز را آموزش می دهیم، گفت: در بحثایدز مباحثمربوطه در کتاب زیست شناسی دانش آموزان دبیرستانی گنجانده شده است.

همچنین مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمدر خصوص برنامه های هفته سلامت اظهار داشت: امسال شعار " یک عمر سلامت با خود مراقبتی " برای هفته سلامت انتخاب شده است که از تاریخ اول اردیبهشت تا ۸ اردیبهشت میزبان برنامه های مختلف در این زمینه با همکاری وزارت بهداشت هستیم.

وی افزود: در روز اول اردیبهشت شاهد برگزاری مراسم نمادین هفته سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان تهران هستیم، اجرای مسابقات فرهنگی و بهداشتی متناسب با روز شمار هفته سلامت نیز از سایر برنامه های مد نظر است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برگزاری دوره ضمن خدمت پیشگیری و کنترل عوامل خطرساز بیماری های قلبی و عروقی برای همکاران و مراقبان سلامت گفت: برگزاری جشنواره و نمایشگاه سالم زیستن با قلب سالم ویژه دانش آموزان، معلمان و اولیای دانش آموزان از سایر برنامه های مد نظر است.

ثقفی بیان کرد: امسال برای نخستین بار فراخوان سوال سلامت رئیس جمهور را تحت عنوان " چه کار کنیم تا بدن ما سالم بماند و مقاومت کند " را ویژه کل دانش آموزان داریم. مسابقه ای را نیز تحت عنوان دانستنی های تغذیه سالم ویژه دانش آموزان دختر متوسطه اول برگزار خواهیم کرد.

وی درخصوص روز شمار هفته سلامت گفت: دو شنبه اول اردیبهشت توانمندسازی نوجوانان و جوانان برای خود مراقبتی، سه شنبه دوم اردیبهشت عموم مردم نیازمند خودمراقبتی، چهارشنبه سوم اردیبهشت خانواده خواستگاه خودمراقبتی، پنج شنبه چهارم اردیبهشت رسانه ها مروجان خودمراقبتی، جمعه پنجم اردیبهشت نهادها و پایگاه های مردمی کانون های خود مراقبتی، شنبه ششم اردیبهشت تیم سلامت مربیان خود مراقبتی، یک شنبه هفتم اردیبهشت سیاستگذاران و مدیران اجرایی حامیان خود مراقبتی، عناوین روزهای هفته سلامت سال ۹۳ است.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار