|
|
کدخبر: ۱۵۶۵۱۱

معاون شورای عالی آموزش و پرورش در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش کلیات نظام رتبه بندی معلمان را تهیه و به دولت ارائه کرده است که نظام رتبه بندی شبیه درجه بندی اساتید دانشگاه است و هر فردی با توجه به تجارب و توانمندی علمی در رتبه خاصی قرار می گیرد.

احمد عابدینی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمدر رابطه با نظام رتبه بندی معلمان که در مجلس رای نیاورد اظهار داشت: پیش نویس نظام رتبه بندی معلمان در آموزش و پرورش آماده شده است که آن را به هیئت دولت فرستاده ایم اما مجلس برای پیگیری سریعتر رتبه بندی معلمان به موضوع ورود کرد و پیشنهاد آنها به عنوان طرح مجلس برای نظام رتبه بندی معلمان تهیه شد اما در صحن علنی مجلس رای نیاورد.

وی افزود: آموزش و پرورش کلیات نظام رتبه بندی معلمان را تهیه کرده است که در دولت گذشته کلیات این موضوع بررسی شد اما به دلیل برخی از مسائل مالی و راهکارهای اجرایی بررسی موضوع به دولت بعدی موکول شد. نظام رتبه بندی معلمان که در دولت قبل در آموزش و پرورش تهیه شد نیازمند یک بازنگری برای تامین منابع مالی بود بنابراین پس از بازنگری منابع مالی پیشنهاد شده است.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هدف از اجرای نظام رتبه بندی معلمان افزایش انگیزه و کارایی معلمان در انجام وظایف، ارتقای منزلت اجتماعی و بالابردن سطح معیشت معلمان است، گفت: براساس این طرح معلمان توانمند و با مهارت از رتبه بالاتری برخوردار خواهند بود و براساس رتبه و جایگاه حق الزحمه بیشتری نیز دریافت می کنند.

عابدینی بیان کرد: نظام رتبه بندی شبیه درجه بندی اساتید دانشگاه است و هر فردی با توجه به تجارب، توانمندی علمی و صلاحیت ها در رتبه خاصی قرار می گیرد که برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان تهیه نظام سنجش صلاحیت حرفه ای نیاز است و هر معلمی که به این سطح از توانایی های علمی رسید از مزایا و امتیاز آن رتبه بهره مند می شود.

به گزارش تسنیم؛ نظام رتبه بندی معلمان بر چهار مرتبه مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم است همچنین منابع اعتباری لازم برای اجرای نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان باید به گونه ای پیش بینی شود که حقوق و مزایای آنها از ۸۰ درصد مجموع حقوق و فوق العاده های کارکنان مشابه مشمول اعضای هیئت علمی دانشگاه ها کمتر نباشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار