|
|
کدخبر: ۱۵۶۶۹۱

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی ازپیشرفت فیزیکی ۷۲ درصد ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر شهرهای جدید ایران خبر داد و گفت: بر اساس هدفگذاری انجام شده ۹۰ درصد از این واحدها(۳۶۰ هزار واحد) در سال ۹۳ به بهره برداری می رسد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی بر اساس برآوردهای انجام شده میزان تسهیلات پیش بینی شده برای عملیات ساختمانی و آماده سازی این واحد بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است که تاکنون حدود ۷۵۰۰ میلیارد تومان از طریق سیستم بانکی به پیمانکاران پرداخت شده است.

آخوندی گفت: در سال ۹۳ هدف گذاری شده است تا ۹۰ درصد پروژه مسکن مهر شهرهای جدید به بهر برداری برسد و بقیه در اوایل سال ۹۴ انجام خواهد شد که در این زمینه لازم است متقاضیان آورده خود را بپردازند.

وزیر راه و شهرساز همچنین با اشاره به اینکه باید به مسکن به عنوان موضوعی اجتماعی نگاه شود، یادآور شد: پس انداز، انبوه سازی، صنعتی سازی، راهکار کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها و غیره از مباحثی است که جامعه باید آن را انجام دهد و مسائل مسکن موضوعی اجتماعی است. همچنین در ارائه خدمات زیربنایی بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان بورس باید درگیر شوند و وزارت راه وشهرسازی تنها با ابزار زمین نمی تواند به تمام این مسائل ورود پیدا کند.

وی اعلام کرد: نیاز اعتباری به اجرای طرح های رو بنایی چون مدرسه، فضای بهداشتی و درمانی، مساجد، فضای ورزشی و سایر طرهای روبنایی شهرهای جدید نیاز به بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار باشد که باید از طریق دستگاه های اجرایی ذیر بط و منابعی که از طریق شرکت شهرهای جدید به ویژه از طریق فروش زمین با استفاده از روش تهاترو طرحهای مشارکتی به انجام برسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرهای جدید باید به شیوه مستقیم و غیر مستقیم و از طریق تهاتر و مشارکت به ساخت ۴۲۰ مدرسه، ۸۱ مسجد، ۱۷ پاسگاه، ۵۲ فضای بهداشتی – درمانی و۸۴۰ طرح از جمله ورزشگاه، آتش نشانی، پارک و… مبادرت کند.

آخوندی ادامه داد: با حضور معاون اول رئیس جمهور، شورای هماهنگی مسکن یک نوبت برگزار شده است و به زودی جلسات دوم آن نیز برگزار خواهد شد که در این جلسات به موضوع مسکن با مشارکت دیگر وزارتخانه ها پرداخته می شود.

وی بیان کرد: در زمینه توجه به فناوری های نوین مرکز تحقیقات مطالعاتی را انجام داده است و باید در کارگاه های آموزشی اصول استفاده از فناوری های نوین آموزش داده شود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان با اشاره به ورود به نسل جدید شهرهای جدید اظهار امیدواری کرد در سال ۹۳ مکان یابی نسل نو شهرهای جدید در برنامه قرار گیرد و نسبت به صدور مجوز برای شهرک های توریستی، سلامت، پژوهشی و مسکونی با هماهنگی و اخذ مجوز از شورای عالی و معماری شهرسازی ایران اقدام شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار