|
|
کدخبر: ۱۵۶۷۳۷

یک مقام مسئول وزارت صنعت به تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: با توجه به اجرای طرح انتزاع و واگذاری مسئولیت کالاهای اساسی به وزارت جهاد کشاورزی، ذخیره سازی کالاهای اساسی در راستای فاز دوم هدفمندی به این وزارتخانه محول شده و حداقل تا ۳ ماه ذخیره سازی انجام شده است.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، در مورد مسئولیت ذخیره سازی کالاهای اساسی در آستانه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها از اردیبهشت ماه، یکی از اقداماتی که باید برای جلوگیری از تنش در بازار انجام شود، ذخیره سازی کالا های اساسی است. بر اساس اجرای قانون انتزاع، مسئله ذخیره سازی کالاهای اساسی به عهده وزارت جهاد کشاورزی محول شده است بنابراین کالاهای مورد نیاز برای ذخیره سازی در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

به گفته وی، حجم ذخیر سازی کشور برای ۱۱ کالای اساسی حداقل ۳ ماه است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. در مورد قیمت گذاری و عدم افزایش قیمت کالاها نیز سازمان حمایت مسئول است، البته وزارت صنعت برای جلوگیری از افزایش قیمت ها، با تولید کنندگان هماهنگی لازم را انجام داده تا دولت را در مسیر اجرای این قانون کمک کنند.

بر اساس این گزارش، هر تولید کننده ای که قصد افزایش قیمت داشته باشد، باید دلایل خود را به سازمان حمایت ارائه کند و پس از آن نیز به تصویب ستاد هدفمندی یارانه ها برسد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار