|
|
کدخبر: ۱۵۶۸۳۲

اختصاصی تسنیم / براساس اولین آمارگیری کشوری از زندانیان نیازمند

خبرگزاری تسنیم: براساس آخرین سرشماری، در حال حاضر ۶ هزار و ۲۴۱ نفر از زندانیان نیازمند کشور(۷۸ درصد) تنها به خاطر مسائلی چون، نفقه، مهریه و صدور چک بلامحل روانه زندان شده اند.

به گزارش خبرنگار قضاییخبرگزاری تسنیم، ستاد دیه کشور با تلاش هایی که در سال های اخیر برای جلوگیری از زندانی شدن افرادی که در تصادفات رانندگی عامل مرگ و جرح شده اند، انجام داده است، ضمن فرهنگ سازی مناسب، با تصویب قانون مربوط به بیمه شخص ثالثاز ورود هزاران نفر به زندان جلوگیری کرد.

در حال حاضر و در اولین آمارگیری کشوری در سال ۹۳ که توسط ستاد دیه انجام شده و مربوط به ۲۳ فروردین است، ۷ هزار و ۹۸۳ زندانی نیازمند در زندان های کشور حضور دارند. در حالی که با اقدامات فرهنگی و تقنینی ستاد دیه، تعداد زندانیان ناشی از تصادفات رانندگی در سال های اخیر کاهش داشته، اما در مقابل تعداد زندانیان جرایم مالی افزایش یافته است.

براساس آخرین سرشماری، از بین ۷ هزار و ۹۸۳ زندانی نیازمند که در زندان هستند(محکوم و متهم)، تعداد ۶ هزار و ۲۴۱ نفر از آنها محکوم جرایم غیرعمد مالی(مهریه، نفقه و صدور چک بلامحل) شناخته شده اند که ستاد دیه پس از بررسی های لازم به آنها کمک خواهد کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار