|
|
کدخبر: ۱۵۷۱۳۵

مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت از انجام جراحی های چشم پزشکی رایگان توسط وزیر بهداشت در منطقه محروم دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازدهدشت، امیر حسین جعفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مؤسس اصلی بنیاد خیریه نورآوران سلامت وزیر بهداشت، سید حسن قاضی زاده هاشمی است.

وی بیان کرد: بیماران چشم پزشکی که عمل حراجی آنان مشکل است به طور حتم توسط وزیر بهداشت جراحی می شوند.

مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت هدف از تأسیس این بنیاد را حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه عنوان کرد و افزود: جامعه هدف این بنیاد خیریه مناطق محروم سراسر کشور را شامل می شود.

جعفری تصریح کرد: یکی از رسالت های اصلی بنیاد خیریه نورآوران سلامت کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه و افرادی است که امکان دسترسی به شهر و مراکز درمانی را ندارند.

وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یازدهمین استانی است که این بنیاد برای ارائه خدمات رایگان چشم پزشکی و دندانپزشکی در آن مستقر می شود، افزود: هدف بعدی بنیاد خیریه نورآوران سلامت استان چهارمحال و بختیاری است.

وی بابیان اینکه دکتر سید حسن هاشمی جراح و متخصص چشم پزشکی هستند، افزود: در یک فرجه زمانی یک الی ۲روزه عمل های جراحی چشم پزشکی توسط وزیر بهداشت در دیشموک انجام می شود.

جعفری با بیان اینکه تیم های دندانپزشکی بنیاد خیریه نورآوران سلامت در گروه های دو نفره و به صورت هفتگی به منطقه دیشموک اعزام می شوند، بیان کرد: هدف گروه های دندانپزشکی ویزیت و درمان گروه سنی پنج تا ۲۰ سال است.

مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت با اشاره به اینکه هر تیم چشم پزشکی ۱۵ روز در این منطقه مستقر می شود، ابراز کرد: به طور میانگین هر سه هفته یک اتاق عمل برپا می شود که حدود ۸۰ تا ۱۱۰ بیمار درمان می شوند.

جعفری عنوان کرد: عمل های آب مروارید در کانکس عمل چشم بنیاد خیریه نورآوران انجام می شود اما عمل هایی که نیاز به بیهوشی دارند مانند عمل های انحراف چشم، افتادگی پلک و مجرای اشکی در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت انجام می شوند.

وی با بیان اینکه گروه نورآوران سلامت به مدت ۹۰ روز در این منطقه مستقر می شوند، بیان کرد: در این مدت ۷۵ روستا با جمعیت بالغ بر ۲۳ هزار نفر مورد درمان قرار می گیرند که از این تعداد پنج هزار نفر دانش آموز هستند.

جعفری خاطرنشان کرد: روزانه در حدود ۸۰ تا ۱۰۰نفر در بخش چشم پزشکی و ۵۰ تا ۶۰ نفر در بخش دندان پزشکی ویزیت می شوند.

جعفری بیان کرد: تعداد چهار کانکس توسط بنیاد خیریه نورآوران سلامت در این مکان مستقر می شود، که این کانکس ها شامل کلینیک چشم پزشکی، اتاق عمل چشم، واحد دندان پزشکی و تجهیزات پشتیبانی هستند.

وی در پایان به افرادی که خواستار کمک و همراهی این بنیاد هستند، گفت: این افراد می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی www. nooras. com در این سایت ثبت نام کنند و حمایت های خود را چه به صورت کمک مادی یا تجهیز دارو به این بنیاد تحویل دهند و عضوی از خانواده بزرگ نورآوران سلامت شوند.

دیشموک در ۹۰کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه واقع شده است.

انتهای پیام / ب

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار