|
|
کدخبر: ۱۵۷۱۴۲

فیلم سینمایی «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران و تهیه کنندگی احمد احمدی در دو سانس در بازار جشنواره فیلم کن نمایش داده می شود.

گروه فرهنگی مشرق- احمد احمدی تهیه کننده فیلم سینمایی «رد کارپت» با بیان این مطلب که این فیلم سینمایی در بازار جشنواره بین المللی فیلم کن در ۲ سانس به نمایش درخواهد آمد، گفت: هرچند این فیلم سینمایی قرار است در بازار این جشنواره به نمایش درآید، اما اقدام خاصی برای حضور «رد کارپت» در بخش مسابقه نکرده ایم و تا زمانی که پروانه نمایش فیلم در ایران صادر نشود، برنامه ای برای حضور آن در جشنواره های مختلف نداریم.

وی در پاسخ به این که با توجه به اینکه «رد کارپت» فیلمی درباره حواشی فستیوال کن است اگر به بخش مسابقه راه پیدا کند تا چه اندازه موفق خواهد شد؟ توضیح داد: فیلم هایی از این دست در جشنواره بین المللی فیلم کن آنچنان در صف رقابت با دیگر فیلم های سینمایی قرار نمی گیرند چراکه کن جشنواره فیلم های عظیم است.

احمدی که تجربه چندین بار حضور در جشنواره کن را داشته است، ادامه داد: فضای حاکم بر جشنواه فیلم کن یک فضای سانتی مانتال است به گونه ای که به سمت فیلم هایی از نوع «رد کارپت» نمی رود. البته هر سال تعدادی صندلی خالی برای فیلم های سیاه نمایی که به مسائل خاص سیاسی دامن می زنند، کنار می گذارند اما فیلم های بی طرفی مانند «رد کارپت» که تنها به موضوع سینما می پردازد چندان برای آنها جذاب نیست.

تهیه کننده «رد کارپت» تاکید کرد: ما هنگام ساخت این فیلم سینمایی تنها به دنبال ساخت فیلمی برای مردم کشورمان بودیم و جشنواره فیلم کن بهترین بهانه برای ارائه برخی از مفهوم ها از جنس سینما بود به همین دلیل حواشی این جشنواره را برای ساخت یک فیلم انتخاب کردیم.

وی درباره دیگر حضورهای بین المللی «رد کارپت» به کارگردانی و بازی رضا عطاران بیان کرد: برای ما گذراندن سلسله مراتب از هرچیز دیگری مهم تر است به همین دلیل پیش از هرچیز باید روند اکران این فیلم در کشور خودمان را پشت سر بگذاریم. در جشنواره بین المللی فیلم فجر تعدادی از مدیران جشنواره های بین المللی این فیلم را دیدند و پیشنهاد حضور «رد کارپت» در جشنواره های خود را دادند، اما این مسئله تنها در حد یک صحبت بوده و هر تصمیمی برای حضور «ردکارپت» در جشنواره ها بستگی به دریافت پروانه نمایش داخلی دارد.

احمدی با اشاره به این مطلب که تمام تلاش خود را کرده اند تا این فیلم را از کلیشه های سینمایی دور کنند، گفت: ما تمام تلاش خود را کردیم تا یک فیلم ساده و به دور از کلیشه ها بسازیم به همین دلیل است که «رد کارپت» توانست ارتباط خوبی با مردم در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برقرار کند، هرچند همین سادگی سبب شد تا این فیلم توسط داوران جشنواره فیلم فجر دیده نشود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «ردکارپت» در پایان عنوان کرد: قصد داریم این فیلم سینمایی را در ۶ ماه دوم سال در سینماهای کشور اکران کنیم، هرچند تابستان امسال همزمان با مسابقات جام جهانی و ماه مبارک رمضان است، اما امیدواریم در بهترین شرایط ممکن این فیلم سینمایی را اکران کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار