|
|
کدخبر: ۱۵۷۲۲۷

هشدار مدیرعامل عمران اندیشه به متقاضیان مسکن مهر:

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت عمران شهر اندیشه با تأکید بر اینکه در این شهر آفتی به نام تعاونی مسکن نداریم گفت: متقاضیانی که نسبت به تکمیل آورده خود اقدام نکنند از طرح مسکن مهر حذف خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، محمد آیینی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: در شهر اندیشه ۲۰ پروژه مسکن مهر شامل ۴ پروژه خودمالکی و ۱۶ پروژه ۹۹ ساله در حال ساخت است. سال گذشته این پروژه ها به دلیل بروز یکسری مشکلات متوقف بودند که هم اکنون این مشکلات و موانع برطرف شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰۹۳ واحد مسکن مهر در قالب این ۲۰ پروژه در حال ساخت است تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه ها تا پایان سال گذشته ۵۴ درصد بود. ۷۱۷ واحد مسکن مهر خودمالکی و ۲۳۷۶ واحد دیگر ۹۹ ساله است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر اندیشه با بیان اینکه تاکنون ۶۵۲ واحد(۲۳ درصد) از این واحدها تحویل شده است، گفت: برای ۵۶۰ واحد دفترچه اقساط صادر شده است.

آیینی با بیان اینکه به لحاظ تأمین تسهیلات بانکی مشکلی برای پروژه های مسکن مهر نداریم، گفت: نگرانی ما این است که پس از پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه ها برای تأمین منابع مالی دچار مشکل شویم چرا که شماری از متقاضیان نسبت به تکمیل آورده خود اقدام نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم طلاهای خود را برای تکمیل این آورده بفروشند، گفت: تاکنون ۳۴ میلیارد تومان از تسهیلات بانکی(۵۷ درصد) و ۲۲ میلیارد تومان(۲۸ درصد) از آورده متقاضیان به پروژه های مسکن مهر تزریق شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر اندیشه خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد پروژه های مسکن مهر شهر اندیشه یعنی ۲۴۵۳ واحد به مرحله اتمام اسکلت رسیده اند، ۲۴۴۱(۷۸ درصد) به مرحله اتمام سقف، ۲۱۲۹ واحد(۶۸ درصد) به مرحله سفتکاری و ۶۵۲ واحد(۲۳ درصد) به مرحله نازک کاری رسیده است.

آیینی با تأکید بر اینکه اخطارهای آخر را به متقاضیان داده ایم گفت: در صورتی که متقاضیان آورده خود را تکمیل نکنند نسبت به حذف آنها به طرح مسکن مهر و ثبت نام از واجدین شرایط اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: بخشنامه خرید و فروش مسکن مهر به ما ابلاغ شده است اما تا متقاضیان دفترچه اقساط خود را دریافت نکنند حق خرید و فروش واحد خود را ندارند.

* برنامه های سال ۹۳ شهر اندیشه

مدیرعامل شرکت عمران شهر اندیشه با اشاره به برنامه های این شرکت در سال ۹۳ اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب برای امسال در شهر اندیشه در حوزه شهر اقتصاد و فرهنگ کار خواهیم کرد و به دنبال این هستیم که کیفیت زندگی را در اندیشه افزایش دهیم.

آیینی یکی از برنامه های شرکت عمران را ارتباط سریع و امن با مادر شهر تهران و استان البرز اعلام کرد و گفت: ارتباط ریلی به شبکه سراسری راه آهن و مترو تهران - کرج یکی از برنامه های ما در سال ۹۳ خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه این برنامه چه زمانی اجرایی می شود، گفت: چند گزینه برای ارتباط سریع و امن با تهران و استان البرز داریم که یکی از آنها شبکه ریلی سراسری است که نزدیک به اندیشه است و دیگری مترو تهران - کرج. پیش بینی می کنیم نیمه اول سال جاری در خصوص انتخاب یکی از این مسیرها به جمع بندی نهایی برسیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر اندیشه با تأکید بر اینکه شرکت عمران شهر اندیشه در سال ۹۳ برنامه محور خواهد بود، گفت: خیلی به دنبال پول نیستیم و به دنبال مدیریت بدون پول هستیم. در این راستا با همکاری سازمان بورس به دنبال ایجاد شرایطی هستیم تا اولین مرکز مالی ایران در شهر اندیشه راه اندازی شود.

به گفته آیینی امسال توافقات نهایی در این زمینه به اتمام رسیده و در یک بازده زمانی ۱۰ ساله و پس از فراهم آوردن شرایط سازمان بورس این مرکز مالی راه اندازی خواهد شد.

وی همچنین پیش بینی کرد در سال ۹۳ با مشارکت بخش خصوصی ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در شهر جدید اندیشه انجام شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر اندیشه همچنین با اشاره به اینکه بر اساس طرح تفصیلی شهر اندیشه تا پایان سال ۹۳ جمعیت این شهر باید به ۱۱۸ هزار نفر برسد، اظهار کرد: بر اساس آمار تا پایان سال ۹۲ حدود ۱۰۴ هزار نفر در این شهر ساکن شده اند که پیش بینی می شود با بهره برداری از پروژه های مسکن مهر اهداف طرح تفصیلی اندیشه پیش از موعد مقرر محقق شود.

آیینی خاطرنشان کرد: در ۲۰ سال سپری شده از عمر شهر جدید اندیشه ۲۵ هزار واحد مسکونی غیر از واحدهای مسکن مهر در این شهر ساخته شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار