|
|
کدخبر: ۱۵۷۴۳۱

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان غذا و دارو از کاهش ۸ درصدی هزینه های ارزی دارو براساس توافق ایران با گروه ۱ + ۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، رسول دیناروند در نخستین نشست خبری خود در سال ۹۳ در پاسخ به پرسش تسنیم درباره دستاورد مذاکرات ایران با گروه ۱ + ۵ در ژنو بخصوص در حوزه دارو اظهار داشت: در کلیات مذاکرات روند مثبتی داشتیم و نگاه ایران به مذاکرات جدی است. البته مذاکرات سخت است زیرا ما با کشورهایی در حال مذاکره هستیم که دوست ایران نیستند و سالهاست که ما را تحریم کردند. بنابراین مذکرات با کشورها در شرایط خاصی انجام می شود.

وی افزود: به هر حال ایران در موقعیتی قرار دارد که می تواند با شرایطی برابر با آنها مذاکره کند و با توجه به روند مذاکرات امیدواریم انشاءالله سربلند از این مذاکرات بیرون بیاییم. براین اساس در صورت توافق های نهایی در مذاکرات ایران با گروه ۱ + ۵ هزینه های ارزی دارویی نیز به صورت میانگین ۷ تا ۸ درصد کاهش می یابد.

دیناروند ادامه داد: متاسفانه به دلیل تعطیلات طولانی مدت در کشورمان که متعاقب آن شرکتهای دارویی نیز تعطیل بودند انشاءالله در تلاشیم در هفته های آتی با مسیر ارزی جدیدی که توسط بانک مرکزی عملیاتی خواهد شد هزینه ارزی دارو ۷ تا ۸ درصد کاهش یابد و ما به صورت جدی این مقوله را در حال پیگیری هستیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار